More stories

Zo verhoogde Coolblue conversie smartphones met 30 procent

Coolblue zag het afgelopen jaar het aantal bezoekers met smartphones snel toenemen tot ruim acht procent. Maar ze zagen ook dat de conversie van deze bezoekers ver achterbleef bij die van de desktop. Hoog tijd om deze bezoekers een betere gebruikerservaring te bieden dus. Hoog tijd voor een duurzame responsive website. Hier een review en een interview.

Conversie

PayPal koopt geldverwerker Braintree

eBay legt 800 miljoen dollar op tafel om Braintree te kopen voor PayPal. Met de overname boort PayPal een nieuw segment op de paymentsmarkt aan en het koopt veel mobiele expertise.

Mobile

SumUp gaat concurrentie op prijs aan

Het mobiele betaalsysteem SumUp opent de aanval op de concurrentie en verlaagt zijn tarieven met dertig procent.

Mobile

M-commerce snel naar 1,5 miljard euro

De mobiele omzet van Nederlandse webwinkels groeit tot 1,5 miljard in 2015, een verdrievoudiging ten opzichte van nu.

E-commerce

Android ook onder ontwikkelaars de grootste, maar …

De meeste mobiele ontwikkelaars in de wereld werken op Android, maar voor een derde is dat eigenlijk tweede keus. Een onderzoek onder duizenden ontwikkelaars laat ook zien dat de interesse voor Windows Phone afneemt.

Mobile

Netflix wint Emmy Award

Niet enkel John de Mol won er een voor The Voice, maar ook het minder traditionele Netflix ging gisterenavond met de hoofdprijs naar huis. Een internetbedrijf dat de tv-wereld het nakijken geeft.

Mobile

Apples Touch ID nu al gekraakt

Duitse hackers van de roemruchte Chaos Computer Club hebben de biometrische bescherming van de iPhone 5S nu al gekraakt. En dat ook nog op basis van een kopie van een vingerafdruk op een vel paper of glasplaat.

Mobile

Qelp: ‘Zuid-Amerika is onze tweede thuismarkt’

Het Nederlandse Qelp gaat Carlos Slim in Zuid-Amerika komende jaren vele miljoenen euro’s besparen. Het bedrijf is er sinds een jaar actief, werkt in vrijwel alle landen en beschouwt Latijns-Amerika nu al als zijn tweede thuismarkt.

CMS

Adverteerders trekken zich terug uit Do Not Track-overleg

Adverteerders verenigd in de Digital Advertising Alliance hebben zich teruggetrokken uit het overleg over de Do Not Track-standaard die browsermakers nog altijd willen adopteren. De diverse betrokkenen kunnen het over die standaard maar niet eens worden en de DAA wil er geen energie meer in steken.

Mobile

De mogelijkheden die Apples iBeacon biedt voor mobiele marketing

Woensdag verschijnt iOS 7 voor iPhones en iPads. Daarin zit een nieuwe technologie verborgen die aardige mogelijkheden biedt voor mobiele marketing. Oftewel: wat kun je precies met iBeacon?

Mobile

Clear Channel en Sky met vernieuwende reclamezuilen

Clear Channel maakt 250 reclamezuilen interactief. Met behulp van QR-codes en NFC introduceert het nieuwe vormen van buitenreclame in Nederland.

Mobile

Coprocessor iPhone is best bewaarde geheim van Apple

Er klonk deze week toch teleurstelling bij de Apple-fans na de aankondiging van de nieuwe iPhones. Wellicht ten onrechte, want de nieuwe coprocessor M7 kan veel meer dan wordt verondersteld. Met geheel nieuwe diensten in het vooruitzicht.

Mobile

Google opent fysieke winkel in Duitsland

In het Hamburgse filiaal van Saturn opent Google een zogeheten shop in een shop, om zijn fysieke producten en digitale diensten onder de aandacht te brengen.

Mobile

Snoepgigant Mondelez haalt Twitter in huis

De maker van koek- en snoepmerken als Lu, Oreo, Prince, Stimorol en Toblerone wil messcherpe mobiele marketing kunnen bedrijven. Daarom haalt het op verschillende continenten specialisten van Twitter letterlijk in huis.

Analytics

Vijf miljoen groeigeld voor Amsterdams BoosterMedia

De specialist in mobiele HTML5-games BoosterMedia trekt vijf miljoen dollar aan om zijn internationale expansie uit te voeren.

Mobile