More stories

Infographic: kerstaankopen vooral mobiel

Mobiele apparaten worden belangrijker dan ooit dit jaar met de aankopen rond kerst. Dat maakt het team van Videology nog eens duidelijk in een Infographic. Naar verwachting zullen twee op de drie consumenten zich mobiel orienteren op nieuwe producten. Ook opmerkelijk: internetadvertenties doen het minstens even goed als televisiereclames als het gaat om het overtuigen van de consument.

Mobile

mHealth: hoe Apple en Nike de zorgsector veranderen

De zorgmarkt schreeuwt om vernieuwing met stijgende zorgkosten en een groeiende zorgbehoefte. Veel wordt verwacht van mHealth, mobiele toepassingen in de zorg. Tot nu toe beperkt ingezet, maar het gebruik van ‘wearable devices’ neemt toe. Met name getriggerd vanuit consumenten zelf. Apple en Nike spelen hier vol op in.

Mobile

Verdergaande personalisatie door mobiele big data: goed of griezelig?

Als Big Data ‘veel, snel en divers’ is, dan is mobiele data ‘méér, sneller en nog gevarieerder’. Mobiele apparaten werken namelijk als katalysator van Big Data. Hoe zit dat dan? Laten we de drie genoemde aspecten eens stuk voor stuk bekijken.

Mobile

GfK gaat gebruik mobiele apps meten

GfK lanceert een panel waarmee het in de komende maanden het gebruik van apps en het mobiele web gaat meten. Adverteerders kunnen ze ook het mobiele bereik van hun uitingen meten.

Mobile

Ondersteuning bij RTL en Publieke Omroepen voor Chromecast

De Publieke Omroep en RTL treffen beiden voorbereidingen om hun on demand video-systemen geschikt te maken voor Googles Chromecast.

Mobile

Nederlandse starter toont ‘nieuwe iPad-uitgeven’ in New York

Vandaag toont het Utrechtse bedrijf Prss zich in New York aan de mediawereld. Het bedrijf ontwikkelde techniek om in de browser eenvoudig, maar mooi, tijdschriften te maken voor de iPad. Het systeem is al aan Apple gepresenteerd.

Mobile

Infographic: personeel werven gaat mobiel

Banen zoeken gebeurt tegenwoordig al grotendeels online, maar de banenmarkt verplaatst zich steeds meer naar het mobiele platform. 33 procent van de banenadvertenties wordt op mobiele apparaten bekeken. Het interessante is dat dit nog nauwelijks lijkt te zijn doorgedrongen tot bedrijven. Slechts 16 procent heeft een mobiele carrièresite. Tijd voor een inhaalslag.

Mobile

Eerste ‘mobile only’-investering Axel Springer

De Duitse uitgeverij Axel Springer neemt een meerderheidsbelang in Runtastic, een app voor hardlopers die dagelijks tienduizenden keren wordt gebruikt.

Mobile

Video: prijsvergelijkend shoppen met Google Glass

Winkeliers zien deze ontwikkelaar liever niet in hun zaak verschijnen. Lance Nanek bouwde namelijk een app voor Google Glass die barcodes scant en vervolgens goedkopere items op Amazon.com opzoekt.

E-commerce

Infographic: Is je website klaar voor mobiel?

Is je website eigenlijk wel klaar voor mobiel gebruik? Of moeten gebruikers hun ogen samenknijpen om de lettertjes te lezen? Volgens Rendezvous Strategies is een goede mobiele website essentieel. 40 procent van de consumenten die op een slechte mobiele website belandt, gaat naar een concurrent. En dat is extra pijnlijk, want gemiddeld checken consumenten hun smartphone 34 keer per dag.

Mobile

Euronews start exploitatie digitale kanalen

De Europese nieuwszender Euronews gaat de technologie van Smartclip gebruiken om al zijn digitale kanalen te exploiteren.

Mobile

App-economie EU: 1 miljoen man, 11 miljard euro

In de 28 landen van de Europese Unie wordt dit jaar voor elf miljard euro aan handel gegenereerd met mobiele apps. Over vier jaar is dat de helft meer, aldus Vision Mobile dat ook berekende dat een kleine miljoen mensen in deze sector actief is.

Mobile

Zo verhoogde Coolblue conversie smartphones met 30 procent

Coolblue zag het afgelopen jaar het aantal bezoekers met smartphones snel toenemen tot ruim acht procent. Maar ze zagen ook dat de conversie van deze bezoekers ver achterbleef bij die van de desktop. Hoog tijd om deze bezoekers een betere gebruikerservaring te bieden dus. Hoog tijd voor een duurzame responsive website. Hier een review en een interview.

Conversie

PayPal koopt geldverwerker Braintree

eBay legt 800 miljoen dollar op tafel om Braintree te kopen voor PayPal. Met de overname boort PayPal een nieuw segment op de paymentsmarkt aan en het koopt veel mobiele expertise.

Mobile

SumUp gaat concurrentie op prijs aan

Het mobiele betaalsysteem SumUp opent de aanval op de concurrentie en verlaagt zijn tarieven met dertig procent.

Mobile