MWC 2012: Handreiking Deutsche Telekom naar ontwikkelaars
“Ja, het is moeilijk voor ontwikkelaars om met ons samen te werken op techniek. We zijn bezig dat te veranderen”, belooft de baas van T-Mobile René Obermann.
“Ja, het is moeilijk voor ontwikkelaars om met ons samen te werken op techniek. We zijn bezig dat te veranderen”, belooft de baas van T-Mobile René Obermann.
Bijna de helft van de consumenten laat zich mobiel beïnvloeden bij een aankoop. Mobile advertising moet de juiste balans tussen bereik, relevantie en effect nog vinden, maar zal dan een steeds groter onderdeel worden van de totale marketingmix. Met bijbehorende bestedingen.
Topman Eric Schmidt van Google vindt, dat mobiele operators terecht klagen over zware lasten. Ze moeten hun problemen zelf oplossen met de toezichthouders en regelgevers. Google investeert zelf al genoeg in mobiel.
IZettle breidt zijn diensten vanuit Zweden uit naar Noorwegen, Finland en Denemarken. Andere landen volgen later dit jaar.
Clouddiensten zijn het middel waarmee mobiele aanbieders klanten kunnen terugwinnen die ze aan internetbedrijven zijn verloren. Telecombedrijven vinden dat ze betere service en privacy kunnen leveren dan internetpartijen. Er komen nieuwe soorten abonnementen.
Telefonica is de eerste partner van Mozilla voor de uitrol van zijn mobiele OS, B2G. Met Qualcomm zullen nog dit jaar goedkope mobieltjes ontwikkeld worden.
De GSM Association vindt dat internetbedrijven, zoals Google en Facebook, zich meer moeten gedragen naar de merites van de telecombranche. Anders raakt de ontwikkeling van mobiele infrastructuren geremd.
Veranderend consumentengedrag, nieuw overheidsbeleid en nieuwkomers op de markt zijn de drie belangrijkste factoren die resulteren in verminderde investeringen in de markt voor geïntegreerde telecomdiensten.
Dit jaar is het omslagpunt waarbij meer machines dan mensen via een SIM-kaart mobiel online zullen zijn. De mobiele telecomsector zoomt in op machine to machine-communicatie en NFC.
Adverteerders moeten niet eens proberen marketing te bedrijven op mobiele platformen. Het enige dat ze moeten nastreven is engagement, actieve betrokkenheid creëren bij hun merken.
Facebook introduceert met de acht grootste operators een standaard om mobiele apps via zijn platform aan te schaffen. Daarnaast probeert het uniformiteit te brengen in de toepassing van HTML5 op mobiele dragers.
Veel nieuwe consumentenelektronica hebben mobiele internetverbindingen als optie. Weinig consumenten kopen die optie, omdat het te duur is en geen rekening houdt met budgetten van huishoudens.
Distimo, de Utrechtste specialist in appanalytics, gaat ontwikkelaars meer informatie geven over het gebruik van hun apps.
Het bouwen van een app staat niet gelijk aan het hebben van een mobiele strategie, maar is onderdeel van een breder strategisch plan voor het mobiele kanaal, gebaseerd op bedrijfs- en merkdoelstellingen. Wat levert een app op?
Het lanceren van een goede premium mobiele campagne levert nog steeds veel uitdagingen op in Nederland. Standaardisatie en voorlichting kunnen uitkomst bieden.