More stories

Emerce eRetail: Markplaats verdubbelt mobiel in 2012

Eind dit jaar zal rond de vijftien procent van de bezoeken aan Marktplaats.nl plaatsvinden via de mobiele telefoon. Dat zijn maandelijks zeker twee miljoen mensen, die niet enkel snuffelen maar ook kopen.

Mobile

Browseroorlog begint opnieuw, op mobiel

Opera Mobile is niet meer de meest gebruikte browser om te surfen over het mobiele web. Dat is nu de standaard in Android meegeleverde browser. Die krijgt op zijn beurt binnenkort hevige concurrentie uit onverdachte hoek.

Mobile

Banken aarzelen met prestatie-afspraken webwinkels

De Nederlandse banken handelen te langzaam richting webwinkels om prestatiecontracten te sluiten. Ze lijken de verantwoordelijkheid niet te willen nemen voor de miljoenenschade als iDeal uren of dagen onbereikbaar is.

Mobile

Omzet Nederlandse mobiele operators krimpt

De omzet van mobiele aanbieders in Nederland is vorig jaar met 3,8 procent afgenomen, bijna tien keer meer dan de daling in 2010.

Mobile

IPadkassa Square verwerkt vier miljard per jaar

De Amerikaanse iPhone- en iPadkassa Square heeft zijn gebruik zien verdubbelen in zes maanden naar een jaarvolume van vier miljard dollar. Meer dan een miljoen ondernemingen hebben dit alternatieve PIN-systeem al draaien.

Mobile

MWC 2012: Google Wallet vooral voor snelle aankopen

Googles mobiele portefeuille Wallet wordt vooral gebruikt voor kleine aankopen en spaaracties in de winkelstraten. Dit jaar wordt het systeem opgeschaald, maar nog steeds alleen in Amerika.

Mobile

Mobile World Congress 2012 in beeld

De 27e editie van ‘s werelds grootste mobieletelecomevenement zit er op. Emerce bezocht ook dit jaar weer het Mobile World Congress en geeft hieronder een sfeerimpressie.

Mobile

MWC 2012: NFC in mobieltjes groeit hard, de markt niet

Voor het eerst klinkt op het Mobile World Congress dit jaar geen hype over mobiel NFC-betalen. Het komt wel, maar nog niet. Het realisme dringt door tot de mobiele markt, die toekomst ziet in telefoons om mee te betalen, spaarpunten mee te verzamelen en het OV te gebruiken.

Mobile

MWC 2012: ‘De basis voor mobiele marketing ontbreekt’

Zelfs bij de meeste Fortune 500-bedrijven ontbreekt een degelijke basis voor mobiele marketing. Googles mobielbaas Jason Spero: “Je moet eerst een mobiele site hebben. Pas daarna kun je gaan praten over business goals”.

Mobile

MWC 2012: The Internet of Things in beeld

Vanaf volgend jaar zijn er meer machines online dan mensen. Op het Mobile World Congress zijn de eerste verschijningsvormen daarvan te zien.

Mobile

MWC: Foursquare komt naar auto’s, brillen en landkaarten

De oprichter van Foursquare, Dennis Crowely, verwacht dat zijn dienst binnen afzienbare tijd naar allerlei apparaten komt die geen telefoon of tablet zijn. De ‘internetbrillen‘ van Apple en Google liggen voor de hand.

Mobile

MWC 2012: Handreiking Deutsche Telekom naar ontwikkelaars

“Ja, het is moeilijk voor ontwikkelaars om met ons samen te werken op techniek. We zijn bezig dat te veranderen”, belooft de baas van T-Mobile René Obermann.

Mobile
Premium

MWC 2012: Mobile advertising in de marketingmix

Bijna de helft van de consumenten laat zich mobiel beïnvloeden bij een aankoop. Mobile advertising moet de juiste balans tussen bereik, relevantie en effect nog vinden, maar zal dan een steeds groter onderdeel worden van de totale marketingmix. Met bijbehorende bestedingen.

Mobile

MWC: Eric Schmidt: ‘Operators klagen terecht over zware lasten’

Topman Eric Schmidt van Google vindt, dat mobiele operators terecht klagen over zware lasten. Ze moeten hun problemen zelf oplossen met de toezichthouders en regelgevers. Google investeert zelf al genoeg in mobiel.

Mobile

MWC: Europese iPhonekassa iZettle internationaliseert

IZettle breidt zijn diensten vanuit Zweden uit naar Noorwegen, Finland en Denemarken. Andere landen volgen later dit jaar.

Mobile