FD Mediagroep verdubbelt aantal luisteraars podcasts
FD Mediagroep zag het aantal downloads en luisteraars van zijn podcasts in 2022 verdubbelen. De andere grote netwerken groeiden slechts gestaag.
FD Mediagroep zag het aantal downloads en luisteraars van zijn podcasts in 2022 verdubbelen. De andere grote netwerken groeiden slechts gestaag.
Makers van YouTube Shorts gaan per 1 februari aanstaande delen in de inkomsten met het videoplatform. De Google-dochter wil makers van het populaire videoformat aan zich binden en TikTok-creators weglokken.
Een op de drie luisteraars van podcasts wil graag video bij de audio. Dat laat een Amerikaans onderzoek zien.
Streamingdiensten en tv-netwerken in de VS laten aanzienlijk minder nieuwe series produceren. Die leveren weinig extra’s meer op. Bovendien zijn de kosten niet meer rechtvaardigen.
De uitgeverij van reisgidsen Time to Momo neemt een eigen boekingssite in bedrijf waar reizigers bij voorgeselecteerde hotels direct slaapruimte kunnen boeken.
Podcastuitgever Tonny Media genereert naar eigen zeggen ruim vier miljoen plays per maand op zijn netwerk met ruim veertig titels.
Tachtig procent van de online marketingbudgetten in Nederland gaat naar de grote internationale media- en platformbedrijven. Nederlandse media krijgen de kruimels. Een kentering wordt nog niet verwacht.
DPG Media zet zijn eigen Blendle-kloon Topics aan de kant. Het nieuwsplatform biedt geen toegevoegde waarde meer.
Het jongerenmediabedrijf Just Another Media Company brengt een nieuwe titel uit, speciaal gericht op GenZ vrouwen: SoWhat!
Een rumoerig kantoor, een congrescentrum of een open studio zijn geen belemmering meer voor makers om een podcast te produceren. Spotify stopt een magische oppoetsknop in Anchor.
Een grote slag voor directeur Sander Schouten uit Alkmaar: zijn Beyond Sports valt in handen van Sony. De Japanners bouwen een nieuwe, digitale sporttak en de Nederlanders worden hoofdleveranciers van data en analyses.
Twee van de vijftien podcasts uit de Nederlandse top 15 verschijnt wekelijks, de rest dagelijks. Hoge frequentie en actualiteit lijken de sleutel tot succes.
Martijn van Dam stopt per 1 november als bestuurder bij de NPO. Hij krijgt de leiding over een nieuw media-initiatief, Datakluis, een initiatief voor burgers om hun persoonlijke digitale data op te slaan.
De verschuiving van live naar on demand televisie suddert door, zo laten de weekcijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO) zien.
Podcastapp NPO Luister wordt mogelijk opengesteld voor derden nu de Tweede Kamer daar om vraagt.