Zeven miljoen Nederlanders gebruiken regionale nieuwsapps
Meer dan de helft van de Nederlanders gebruikt naast een landelijke nieuwsapp ook een regionale. Vooral buiten de Randstad doet deze categorie apps het erg goed.
Meer dan de helft van de Nederlanders gebruikt naast een landelijke nieuwsapp ook een regionale. Vooral buiten de Randstad doet deze categorie apps het erg goed.
De podcastcurator van FD Mediagroep, Listn genaamd, gaat podcastlijsten publiceren op Spotify, Apple en Google. Luisteraars krijgen wekelijks de redactionele tips in hun player afgeleverd.
Sorare slaat weer een grote vis aan de haak. De Amerikaanse basketbalcompetitie NBA zet de technologie van de Fransen voor een nieuwe lijn digitale verzamelplaatjes.
Blendle staakt zijn pogingen om de titels van DPG Media via rechter in zijn kiosk beschikbaar te houden.
De digitale abonnementendienst OnlyFans, populair in de eroticabranche, afgelopen twaalf maanden voor 4,8 miljard euro aan abonnementsgelden voor zijn klanten. De eigenaar strijkt 500 miljoen winst op.
De Publieke Omroep bouwt zijn streaming-app NPO Start verder uit tot volwaardig publiek alternatief in de Nederlandse streamingmarkt.
’s Werelds grootste schaakportal Chess.com doet een overnamebod op Play Magnus Group, het bedrijf van de Noorse wereldkampioen Magnus Carlsen.
Twitter wordt een podcastspeler nu het naast live audio ook vooraf opgenomen audioprogramma’s integreert in zijn app.
De economische waarde van YouTube bedraagt in Duitsland 1,2 miljard euro. Er zijn meer dan vierhonderd kanalen met een miljoen abonnees of meer.
Amerikanen keken in juli 2022 voor het eerst langer naar streaming video op televisie dan naar ‘normale televisie’.
De helft van de meest beluisterde podcasts uit Nederland is niet afkomstig van partijen die traditioneel gespecialiseerd zijn in radio.
Het muziek- en audioplatform SoundCloud uit Berlijn ontslaat tot twintig procent van zijn medewerkers.
Ondernemer en investeerder Jasper de Rooij neemt een belang in het bedrijf van Demy de Zeeuw en Juul Manders. Hij wil 433, BALR. en Wannahaves helpen groeien, onder meer met abonnementen.
Adverteren zonder je merk te beschadigen was al een flinke opgave. Maar in tijden van oorlog is ‘brand-suitable’ adverteren nog lastiger. Wat kun je doen?
De Nederlandse Publieke Omroep tekent contracten over het medefinancieren en uitzenden van 18 films per jaar via de tv-zenders en on demand-platforms.