More stories

Verkoop NRC Media leidt tot banenverlies

De verkoop van NRC is zo goed als rond. Dat meldt De Telegraaf. Naast het Belgische Mediahuis/Corelio stappen ook de Stichting Democratie en Media en de Vereniging Veronica in.

Media

RTL verwerft meerderheid in fashionnetwerk YouTube

RTL Group vergroot zijn belang in Stylehaul van 22 naar 94 procent en krijgt daarmee de volledige zeggenschap over een YouTube-netwerk met een miljard views per maand.

Media

BSkyB neemt belang in YouTube-netwerk

De Engelse tv-exploitant investeert zeven miljoen pond in Whistle Sports. Daarmee verwerft het een minderheidsbelang in een netwerk van vermakende sportkanalen op YouTube.

Publishing

Ontslagen bij Veronica Magazine door digitale koers

Veronica Magazine, het grootste omroepblad van Nederland, gaat zich meer toeleggen op online activiteiten. Daardoor worden 18 medewerkers boventallig verklaard, maar ook tien nieuwe medewerkers gezocht.

Media

Flipboard eindelijk geïntegreerd met Zite

Flipboard heeft een nieuwe versie van zijn iOS- en Android-apps uitgebracht. Daarin is nu voor het eerst Zite geïntegreerd, de app die Flipboard in maart van dit jaar heeft overgenomen.

Media

Sanoma kruipt uit dal, maar nog niet in Nederland

Sanoma komt langzaam maar zeker uit het dal, maar in Nederland blijven de resultaten achter. Het Finse uitgeversconcern boekte 57 miljoen euro winst tegen een nettoverlies van ruim 261 miljoen euro vorig jaar om deze tijd.

Media

New York Times en Axel Springer investeren in Blendle

De Nederlandse krantenkiosk Blendle heeft 3,8 miljoen dollar opgehaald bij The New York Times en de Duitse uitgeverij Axel Springer.

Media

Waarom loopt Duitsland voorop met content recommendation?

Als het om contentaanbevelingen gaat, dan heeft Nederland nog wel een slag te maken. Bij de oosterburen, bijvoorbeeld, zijn veel online uitgeverijen inmiddels overgestapt op aanbevelingssoftware. Terwijl redacteuren hier vaak nog handmatig gerelateerde artikelen bij elkaar zoeken. Hoe komt dat toch?

Media

Readmore: ‘We bereiken enkele miljoenen lezers per maand’

Het magazineplatform Readmore was tijdens de LOEY Awards 2014 genonimeerd voor een Starters Award. ‘Readmore maakt het extreem gemakkelijk om zelf een online tijdschrift uit te geven.’

Publishing

ThePostOnline gaat e-books uitgeven

ThePostOnline gaat e-boeken uitgeven, te beginnen met TPO BOOKS. TPO BOOKS zijn verzamelbundels van artikelen en verhalen die eerder zijn verschenen op ThePostOnline en in TPO Magazine.

Media

Marc Jellema: ‘De uitgevers hingen niet meteen de vlag uit’

De startup Tom Kabinet was ook aanwezig op eHome 2014. Ze bieden een online marktplaats voor e-books. “Over vijf jaar is Tom Kabinet het platform voor e-books.“

Publishing

De nieuwe website en apps van De Volkskrant, een toelichting

De Volkskrant heeft vandaag haar nieuwe website en apps gelanceerd. Sodastudio ontwierp die voor ze. Onderstaand licht ik de nieuwe digitale propositie toe. Het design en de producten: de responsive website & apps.

Marketing

Hoe televisie naar de kijker gaat luisteren

De tv-antenne is voor Sky Italia geen domme pijp meer, maar een intelligente navelstreng direct in zijn klantengroep. Op basis van kijkgedrag en data uit social media wordt de programmagids gepersonaliseerd.

Publishing

Uitgevers waarschuwen platform voor tweedehands e-books

Het platform voor tweedehands e-books Tomkabinet.nl moet zijn activiteiten vandaag staken op last van de Groep Algemene Uitgevers, een onderdeel van het overkoepelende Nederlandse Uitgeversbond. Dat meldt Sprout.

Legal

Gaat Blendle de kranten redden?

Begin februari krijg ik een mailtje in mijn inbox van Alexander Klöpping, namens Blendle: ‘Hier is je bètasleutel’. Een jaar lang hebben de mannen, waaronder oud Mediacentrale-bewoner en Front-end Baas Jesse, gewerkt aan dit nieuwe en veelbesproken nieuwsproduct. Ik ben razend benieuwd en bekijk de start-up niet alleen als gebruiker, maar ook als ondernemende nerd.

Publishing