More stories

Recruiten via sociale media #vacature

Eind vorig jaar maakte Twitter bekend dat #vacature de meest gebruikte hashtag van 2014 was. Vooralsnog stevenen we in 2015 af op een nieuw record: in de eerste maanden van 2015 werden meer vacatures gedeeld dan in het begin van 2014. Twitter is het social media platform waarop verreweg de meeste vacatures worden gedeeld.

Recruitment

YoungCapital lanceert solliciteren via WhatsApp

Nederlands grootste uitzender van jong talent YoungCapital zet WhatsApp in voor het sollicitatieproces. Met een laagdrempelig videobericht via WhatsApp kunnen kandidaten direct aan de recruiter laten zien hoe enthousiast ze zijn over een vacature.

Recruitment

‘Vacatures op sociale media blijven toenemen’

Het aantal vacatures op sociale media neemt ook in 2015 steeds verder toe. Dat blijkt uit onderzoek van Coosto. Eind 2014 maakte Twitter bekend dat #vacature het vaakst ‘trending topic’ was in Nederland. Deze ontwikkeling zet zich door: in het begin van 2015 zijn er op sociale media 44 procent méér vacatures gedeeld dan in dezelfde periode in 2014.

Recruitment

UT-student krijgt prijs voor beste banen-app

Ties de Kock heeft de Challenge School en Toekomst gewonnen. De tweedejaars Master-student Information and Software Engineering aan de Universiteit Twente kreeg de prijs voor de beste banen-app. De Kock mag zijn app Vooruitzicht voor 20 duizend euro verder ontwikkelen.

Recruitment

Randstad en Booking.com op Emerce eRecruitment

Budeco, Dzjeng, NetApp, Waves & Wires, Randstad Sourceright en ScrumWorks zijn enkele van de gasten op Emerce eRecruitment, hét jaarlijkse event over online innovaties voor professionals in recruitment.

Recruitment

Marketing & communicatie medewerkers verwachten loonsverhoging

Het gemiddeld bruto uurloon in de marketing & communicatie sector bleef in 2014 gelijk. Medewerkers verdienden gemiddeld 15,00 euro per uur. Dit blijkt uit de Loonwijzer/Monsterboard Wage Index, een rapport dat inzicht geeft in loonontwikkelingen in Nederland.

Recruitment

LinkedIn brengt banenapp uit

LinkedIn heeft een Android app uitgebracht specifiek voor het zoeken van banen. Een soortgelijke iOS app was al langer beschikbaar. De app is alleen verkrijgbaar in Engelstalige landen.

Recruitment
Premium

Dertig procent van bezoekers Monsterboard zoekt mobiel

Steeds meer mensen vonden een baan via mobiele apparaten. Mobiel gebruik verdubbelde de afgelopen twee jaar zelfs naar dertig procent. Ook diverse sociale kanalen en specialistische sites worden meer ingezet. Dit blijkt uit het Monster Year Report, een jaarlijks arbeidsmarktrapport van carrièresite Monsterboard.

Recruitment

StartMonday opent kantoor in Amsterdam

Het Duitse bedrijf StartMonday, dat sollicitatieprocedures per video mogelijk maakt, vestigt zich in Amsterdam. Dat schrijft De Telegraaf zondag. Die heeft de informatie weer van StartupDelta, het nieuwe team van Neelie Kroes.

Recruitment

Nieuwe CTO voor zoekmachine GoEuro

GoEuro, een zoekmachine voor trein-, bus- en luchtreizigers in Europa, stelt Googles Kacper Nowicki aan als technisch directeur.

Recruitment

Digitale marketeer maakt meeste kans op banenmarkt (infographic)

De marketeer van vandaag moet een technische achtergrond hebben. Dat vinden de marketeers in elk geval zelf, zo blijkt uit onderzoek van Mondo. Kennis van digitaal en sociale media wordt het meest gevraagd, daarna volgen Big Data en analytics, mobiel en SEO. Goed nieuws is dat tachtig procent van de respondenten zeggen dat de budgetten voor deze kenniswerkers gaan stijgen.

Marketing

Infographic: Hoe recruiters in het geniep sociale media afstruinen

Recruiters kijken steeds vaker naar sociale media voor het vinden van de juiste profielen. Volgens een studie van JobVite maakt 73 procent daarvan gebruik. Recruiters zijn het meest actief op LinkedIn, daarna volgen Facebook en Twitter. Kijk dus uit met wat je allemaal op sociale media zet. Anderen kijken over je schouders mee.

Recruitment

LSG verkoopt BijBanen.nl aan YoungCapital

LSG verkoopt haar label BijBanen.nl aan YoungCapital, de holding van uitzendorganisatie StudentenWerk. Het jobboard BijBanen.nl zal in haar huidige vorm blijven bestaan, de achterliggende technologie zal vernieuwd worden.

Recruitment

CLEVVER gaat online topmarketeers opleiden

Ben Holewijn (NEWPEOPLE) en Haico Pols en Sander Prinsen (StormMC) richten CLEVVER op. Het bedrijf gaat young professionals opleiden tot goed gespecialiseerde online marketeers.

Recruitment

Monsterboard lanceert carrièreplatforms voor ICT en Techniek

Monsterboard start vandaag met twee nieuwe platforms voor werkgevers en werknemers in de ICT en Techniek sector. Met berichten, artikelen, tips, voorbeeld cv’s, interviews met aansprekende bedrijven en salarisinformatie geven de sites informatie over carrières, functies en economische ontwikkelingen in de sector.

Recruitment