More stories

Zzp’er haalt opdracht steeds vaker online binnen

Zzp’ers halen hun opdrachten steeds vaker online binnen: bij 50,9 procent van de opdrachten heeft de zzp’er online het eerste contact gelegd – via digitale netwerken als LinkedIn, een online marktplaats of de website van de opdrachtgever zelf. Dat blijkt uit onderzoek van de ZZP Barometer in opdracht van Yacht onder 1.044 zzp’ers in Nederland.

Recruitment

Infographic: verbeter je LinkedIn profiel

Sociale media adviseurs Link Humans geven tien tips met betrekking tot je LinkedIn-profiel, het uithangbord voor potentiele werkgevers. Let bijvoorbeeld op het gebruik van de juiste trefwoorden, wees niet bang voor details en sluit je aan bij relevante groepen om je expertises te benadrukken.

Recruitment

HROffice lanceert Kandidatenbinder

HROffice heeft de Kandidatenbinder gelanceerd, een optie om automatische mailings te versturen of campagnematig contact te onderhouden met kandidaten die niet meteen worden geselecteerd.

Recruitment

LinkedIn stopt met sollicitatie plugin

LinkedIn stopt per 1 augustus met haar plugin Apply with LinkedIn. Daardoor komt circa 25 procent van de recruitmentsites op korte termijn in de problemen. Met die plugin knop kon eenvoudig met het LinkedIn profiel gesolliciteerd kon worden.

Recruitment

Passie doorslaggevende factor bij het aannemen van een creatief

Passie is de doorslaggevende factor bij het aannemen van een creatief, zowel bij het beoordelen op persoonlijkheid als bij de beoordeling van het portfolio en CV. Dit is de uitkomst van een onderzoek van Aquent, intermediair voor creatieve, marketing- en digitale specialisten.

Creative

De beste tijden om vacatures op social media te delen

Social media speelt inmiddels een belangrijke rol in de arbeidscommunicatiestrategie. Een goed startpunt voor een social recruitment-campagne. Hoe gerichter je berichten post, hoe beter de respons. Brand Engineers zocht uit wat de beste tijdens zijn om berichten op verschillende sociale platformen te plaatsen.

Recruitment

Huawei en UvA lanceren programma voor interculturele branchekennis

De Chinese ICT-dienstverlener Huawei start in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam het eerste ‘Telecom Seeds for the Future’-programma in Nederland. Studenten krijgen daarmee de ‘unieke mogelijkheid’ om hun vaardigheden en branchekennis in de ICT te bevorderen en tegelijkertijd ervaring op te doen met intercultureel werken.

Recruitment

Ook recruitment ontdekt Big Data

Recruitment zal in de toekomst steeds meer afhankelijk worden van Big Data. Diverse bedrijven bieden al diensten aan waarbij in grote hoeveelheden gegevens naar de juiste kandidaat wordt gezocht.

Analytics

Axel Springer koopt Britse banensite

Uitgeverij Axel Springer breidt zijn positie op de Europese markt voor online vacaturebemiddelingen uit met de overname van het Engelse Jobsite.

Online advertising

ZZP’er gebruikt vaker Facebook en WhatsApp

De ZZP’er is het afgelopen jaar zakelijk veel actiever geworden op Facebook. Ondanks de flinke groei van zakelijk netwerk LinkedIn tot meer dan 300 miljoen wereldwijd, is de ZZP’er zakelijk iets minder actief op LinkedIn. Dat blijkt uit de ZZP Barometer, de onafhankelijke onderzoeksmonitor die deze maand is afgenomen onder 1.070 ZZP’ers in Nederland.

Mobile

Facebook verraadt geschiktheid sollicitanten

Een nieuw wapen kan worden ingezet voor de online werving van personeel: de analyse van iemands Facebook-profiel. Volgens een nieuwe studie van Old Dominion University verraadt dat profiel veel meer persoonlijkheidskenmerken dan we vermoeden.

Recruitment

Emerce eRecruitment: de HR-trends voor 2014

Het failliet van het CV, inhuur van flex, slachting onder jobboards, zelf sourcen en terugkeer naar de fysieke werving en echt contact: het zijn belangrijke nieuwe trends in HR die morgen aan bod komen op Emerce eRecruitment.

Mobile

Wordt video het instrument voor online HR?

Video lijkt voor online recruitment steeds belangrijker te worden. Op Emerce eRecruitment aanstaande donderdag in Amsterdam leidt dagvoorzitter Bas Westland een panel over dit onderwerp.

Mobile

eFocus groeit 25 procent, opent in Eindhoven

Fullservice internetbureau eFocus uit Utrecht is in 2013 met een kwart gegroeid tot een omzet van veertien miljoen euro. Dit jaar wordt in Eindhoven het vierde filiaal geopend. Directeur Arnoud Martens denkt naar 200 à 250 man te zullen groeien.

Online marketing

Glen Cathey naar Emerce eRecruitment

Glen Cathey wordt de belangrijkste spreker op Emerce eRecruitment, op 17 april in Amsterdam. Cathey is een internationaal gerenommeerde autoriteit op het gebied van sourcing en recruiting. Hij is momenteel verantwoordelijk voor de acquisitie en digital strategie bij Kforce. Daarnaast houdt hij een eigen blog bij.

Mobile