More stories

Kalenderapp Sunrise haalt 4,5 miljoen op

Sunrise, het Europese bedrijf achter de gelijknamige kalender-app, haalt nog eens 4,5 miljoen euro op bij de Europese durfkapitalist Balderton en andere investeerders.

Start-ups

G3 smartphone spekt omzet LG

LG heeft een recordaantal smartphones geleverd en weet daar ook winst op de maken. Dat blijkt uit de vanochtend gepresenteerde cijfers over het tweede kwartaal van 2014.

Mobile

TomTom verwacht veel van GPS horloges

TomTom verliest nog steeds op de consumentenmarkt. De omzet van het Nederlandse bedrijf ging in het tweede kwartaal verder achteruit, van 172 miljoen euro een jaar geleden naar 169 miljoen nu. De meeste groei zat hem in telematica.

Start-ups

Mobiele advertenties stuwen omzet Facebook

De omzet van Facebook is het afgelopen kwartaal met 61 procent gestegen naar 2,91 miljard dollar, beter nog dan analisten hadden voorspeld. Ruim de helft daarvan kwam van mobiele advertenties.

Marketing

Zalando zet rem op reclamebestedingen

Voor het tweede jaar achter elkaar geeft Zalando tientallen procenten minder uit aan reclame op zijn grootste markt, Duitsland. Dat gaat niet ten koste van de verkoopcijfers.

E-commerce
Premium

Electronic Arts ziet omzet met 57 procent stijgen

Gamebedrijf Electronic Arts heeft een beter kwartaal gedraaid dan verwacht, mede door succesvolle titels als Titanfall en inkomsten uit mobiele games.

Start-ups

Friendscout24 verkocht aan Match.com

De Europese tak van Match.com, onderdeel van IAC, neemt Friendscout24. Diens eigenaar kleedt zijn bedrijvengroep uit om zich op kernactiviteiten te kunnen richten.

Start-ups

iPhone en Mac zorgen voor sterk kwartaal Apple, iPads zakken weg

Apple heeft in het derde kwartaal van het fiscale jaar 7,7 miljard dollar winst gedraaid op een omzet van 37,4 miljard, ongeveer wat analisten hadden verwacht. iPhone- en Mac-verkopen droegen vooral bij aan het kwartaal.

Start-ups

Tien miljoen voor slimme ‘thermostaat’ Tado

Tado uit Duitsland rondt een financieringsronde af waarmee het tien miljoen euro ophaalt voor internationale expansie. De Nederlandse winkel is al live.

Gear

Leren van Apple: hoe fabrikanten de prijs kunnen beïnvloeden

Hoewel de mededingingswet fabrikanten verbiedt prijsafspraken te maken met retailers, laat het succes van Apple zien dat er voldoende mechanismen zijn om grip te houden op de prijs. Hoe zorgt Apple er precies voor dat alle retailers nagenoeg dezelfde prijzen hanteren? Leer als fabrikant van de zes lessen van Apple.

E-commerce

Zwak Europa drukt resultaat Publicis

Publicis Groupe ziet de nettowinst met zeventien procent dalen en de omzet maar marginaal groeien. Dat komt vooral door tegenvallende resultaten in Europa en de opkomende markten, die niet zo hard opkomen als gehoopt.

Marketing

Phone House sluit 50 winkels (update)

Retailketen The Phone House gaat 50 van zijn ongeveer 160 winkels sluiten en meer dan 200 mensen ontslaan. Dat schrijft Tweakers op basis van anonieme bronnen. Het bedrijf heeft de sluiting tegenover De Telegraaf bevestigd.

E-commerce

Startupbootcamp start fintech accelerator

Startupbootcamp heeft de tien startups aangekondigd die drie maanden mogen meedraaien in het zogenoemde fintech programma in Londen. De teams uit Europa, Afrika en de VS richten zich op financiële toepassingen. Er doet één Nederlands bedrijf mee.

Start-ups

‘E-commercestarters mogen tot 10 jaar verlies maken’

Rocket Internet houdt er duidelijk regels op na, wat winstgevendheid van zijn bedrijven betreft. E-commercebedrijven, zoals Zalando, hoeven zeven tot tien jaar geen winst te maken.

E-commerce

Peak Capital investeert in TradeCloud

TradeCloud krijgt financiering van investeringsfonds Peak Capital. Het fonds neemt daartoe een minderheidsbelang in de logistieke clouddienst. Het groeikapitaal wordt gebruikt voor het opschalen van sales- & marketingactiviteiten en verbreding van de functionaliteit.

B2B Digital