More stories

‘Minder mobiele advertenties naar Twitter’

Amerikaanse marketeers gaan dit jaar minder geld uitgeven aan Twitter. Dat voorspelt het bureau eMarketer. Het marktaandeel van Twitter voor wat betreft mobiele advertenties daalt naar verwachting van 2,6 procent vorig jaar naar 2 procent dit jaar.

Twitter/X

Edwin Tromp stapt in 90/24 Sports

Media-ondernemer Edwin Tromp investeert in 90/24 Sports en wordt er CEO. Het bedrijf, actief in Amsterdam en Londen, verzorgt de social media van bekende sporters. “We bereiken 100 miljoen fans en willen groeien naar 200 miljoen.”

Online marketing

De kleine partijen doen het goed op Twitter

Een peiling op Twitter suggereert meer zetels voor de kleine partijen dan de reguliere peilingen. Dat stelt taaltechnoloog Eric Sanders van de Radboud Universiteit. Hij ontwikkelde een online monitor die de politieke stemming op Twitter peilt.

Twitter/X

Social media in 2017: de laatste statistieken

Een update van het actuele socialmediagebruik in Nederland. Hoeveel gebruikers heeft bijvoorbeeld Snapchat daadwerkelijk? Stagneert de groei van Facebook of groeit het netwerk nog steeds? In dit artikel bespreken we de groei van de verschillende kanalen. Niet alleen de groei in gebruikers, maar ook  de nieuwe mogelijkheden worden besproken.

Facebook

Weer slechte cijfers Twitter, advertentieverkoop licht gedaald

Beleggers zijn wederom teleurgesteld in de kwartaalcijfers van Twitter. De omzet in het vierde kwartaal kwam uit op 717 miljoen dollar, fors lager dan de verwachte 740 miljoen, en nauwelijks 1 procent beter dan in 2015. Het nettoverlies bedroeg 167 miljoen, dubbel zoveel als in 2015.

Twitter/X

Het Jaar van Twitter

Sommige oudere internetmerken hadden het in 2016 behoorlijk moeilijk. Yahoo wist opnieuw zijn draai niet te vinden met diensten die geen van alle excelleren en het bedrijf wordt (vermoedelijk) opgeslokt voor Verizon, de telecomreus die ook AOL al eens onder zijn hoede nam. Maar het werd een nog zwaarder jaar voor Twitter. Die kon al helemaal geen overnamepartner vinden.

Twitter/X

CTO Twitter stapt op

CTO Adam Messinger gaat weg bij Twitter, zo maakte hij dinsdag bekend. Hij was verantwoordelijk voor een belangrijk deel van de activiteiten van het bedrijf.

Twitter/X

BrandDeli neemt salesactiviteiten Twitter Nederland over

BrandDeli wordt de de officiële Nederlandse salespartner van Twitter in Nederland. Marc de Vries begeleidt het transitieproces tot februari 2017 en vertrekt dan bij de berichtendienst.

Online advertising

‘Twitter werkte aan app voor ontwikkelingslanden’

Twitter heeft naar verluidt een aparte berichtenapp ontwikkeld voor ontwikkelingslanden, maar die heeft nooit het daglicht gezien omdat het bedrijf in september de programmeurs naar huis stuurde.

Twitter/X

Livestreamen nu ook vanuit Twitter app

Livestreamen kan voortaan ook vanuit de officiële app van Twitter. Daarvoor is niet langer de Periscope app nodig.

Twitter/X

Alweer nieuwe productdirecteur voor Twitter

De onrust in de top van Twitter is nog niet voorbij. Het Amerikaanse bedrijf heeft Keith Coleman van Yes Inc. als chef producten benoemd. Hij is al de derde in een jaar.

Twitter/X

‘Twitter voor webcare neemt af, chat neemt over’

De volumes Twitter-berichten aan webcarehelpdesks neemt af, stelt Alexander de Ruiter van Obi4wan. Privécommunicatie als Facebook Messenger en WhatsApp neemt die rol over.

Social

COO Twitter stapt op

COO Adam Bain heeft Twitter verlaten. Dat meldde hij zelf in een tweet. CFO Anthony Noto neemt tijdelijk zijn taken waar.

Twitter/X

Taaltechnologen: Je bent wat je tweet

Op basis van de woorden die je gebruikt op Twitter kan een computer herleiden wat voor persoon je bent: je geslacht, leeftijd, welke woorden je zult gebruiken, of je een agressieve inborst hebt en of je graag sarcasme inzet. Dat stellen taaltechnologen van de Radboud Universiteit.

Twitter/X

‘Jongeren nemen afscheid van Twitter’

Steeds minder Nederlanders hebben Twitter op hun mobiele telefoon staan. In absolute aantallen heeft Twitter in een jaar tijd in Nederland ruim 250.000 mobiele gebruikers verloren. Vooral jongeren haken af, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Twitter/X