More stories

Omzet Nederlandse internetbureaus: 230 miljoen

De Nederlandse internetbureaus groeiden qua omzet in 2012 met 4,75 procent tot 230 miljoen euro. De bureaus merken dat de gemiddelde besteding per project met meer dan een kwart is gestegen.

Venture

Crowdfunding en hoe je vlees verkoopt voor het varken geslacht is

Buitengewone Varkens vergaart werkkapitaal via crowdfunding. Het concept van eerlijk vlees van blije biggen spreekt zo aan dat zelfs een handvol vegetariërs het initiatief steunt. De strategie achter deze groeiende community? “We vertellen gewoon wat we doen.” En alleen crowdfunders mogen het vlees kopen.

Venture

Amerikaanse datingsite voor overspel start in Nederland

Datingsite Ashley Madison gaat ook in Nederland van start. Een grote internationale speler dient zich aan op een nichemarkt waarin honderden miljoenen in omgaan. Het blijkt dat vrouwen zich vanwege de smartphone makkelijker mengen in dit heimelijke datingcircuit.

Mobile

FOX begint nóg een nieuwe Nederlandse zender

Naast de sportzenders start FOX volgende maand ook een algemene zender. Die heet simpelweg FOX, een algemene digitale zender met series, films en sportprogramma’s.

Venture

Axel Springer stoot veel papieren titels af

Uitgeverij Axel Springer verkoopt een groot deel van zijn nationale titels aan Funke Mediengruppe. Zonder de ‘papieren bagage’ wil het zich volledig op zijn digitale strategie kunnen richten.

Online marketing

Googlebaas: ‘Mensen begrijpen internet nog onvoldoende’

Een van de agendapunten van Pim van der Feltz (49), directeur Google Benelux, is het vooruit helpen van ondernemend Nederland. Een wereld waarin volgens hem marketing passé is en de consument het voor het zeggen heeft.

Search

Emakina koopt Merge Media

Internetbureau Emakina neemt communicatiebureau Merge Media uit Den Haag over.

Venture

Symbid: Meer en professioneler vraag naar crowdfunding

Symbid biedt een nieuwe dienst waardoor ook grotere investeerders op betrouwbare wijze aan crowdfunding kunnen doen.

Venture

Plot tilt location based marketing naar hoger niveau

Location based marketing is lange tijd doorgegaan voor buzzwoord en daarmee als term verpest. Althans, dat vinden Paul Everts en Menno Kolkert van Plot. “Als een billboard op een gerichte plek is geplaatst, noemt men dat tegenwoordig al op locatie gebaseerd.”

Online marketing

Winkelstraat lonkt voor Fashiolista

Fashiolista, de ‘Pinterest voor mode’ gaat mobiel. Dit jaar al zal bijna de helft van het verkeer van mobiele apparaten komen, zo verwacht CEO Joost Nauta (32). “Met mobiel kunnen we zoveel meer”.

Venture

Startup haalt 25 miljoen op met betaal-app. Maar waarvoor?

Een twintiger is vastberaden een equivalent van e-mail voor de betaalmarkt te ontwikkelen. Een product dat je doet afvragen waarom we überhaupt ooit gewerkt hebben met papier, of in dit geval met biljetten, munten en plastic betaalkaarten.

Payment

Supermarkt Tesco: Eindeloze mogelijkheden 3D-printen

De Britse supermarktketen Tesco onderzoekt welke rol 3D-printers in de toekomst in de winkels kunnen spelen. ‘We drukken toch ook al posters en foto’s af’, klinkt de logische gedachte. ‘Waarom dan geen cadeaus en persoonlijke items?’

E-commerce

Carlos Slim neemt belang in Shazam

America Movil, het telecombedrijf van miljardair Carlos Slim, neemt een strategisch belang in muziekdienst Shazam.

Venture

Neelie Kroes voegt grootste EU-accelerators samen

Eurocommissaris Neelie Kroes lanceert de Accelerator Assembly, een Europese raad waarin twintig grote ‘snelkookpannen voor online ondernemers’ zijn verenigd. Voor Nederland is dat Rockstart.

Venture

Finalisten LOEY Awards 2013 bekendgemaakt

Rogier Thewessen (Studentenwerk), Kalo Bagijn (Brand New Day) en Janneke Niessen (Improve Digital) zijn de genomineerde finalisten voor een LOEY Award, als beste online ondernemer van het jaar.

Venture