Dirk Scheringa lanceert startupclub
Na de val van DSB, wil Dirk Scheringa advies geven, bemiddelen en participeren in startups. Het nieuwe vehikel heeft vorm gekregen onder de naam Interrocks.
Na de val van DSB, wil Dirk Scheringa advies geven, bemiddelen en participeren in startups. Het nieuwe vehikel heeft vorm gekregen onder de naam Interrocks.
Een van mijn favoriete boeken is ‘Do More Faster’. Het is geschreven door Brad Feld en gaat over het razendsnel […]
De Nederlander Marc van der Chijs heeft in Shanghai een nieuwe startup gelanceerd, UnitedStyles. Gebruikers van de startup kunnen online, onder meer met behulp van een Facebook-app, in een paar stappen hun eigen kleding creëren, waarna de creatie in 3D wordt getoond en vervolgens besteld kan worden.
Mendix, een bedrijf dat software levert om applicaties te ontwikkelen, beheren en monitoren in de cloud, heeft een investering binnen gehaald van 9,2 miljoen euro. Prime Ventures steekt 8 miljoen euro in het bedrijf, investeringsfonds Henq de rest.
Scoupy, een mobiele applicatie waarmee de gebruiker in zijn omgeving aanbiedingen op kan speuren, moet het mkb een alternatief bieden voor de bekende daily deal-sites.
De online galerie Anoniem Anno Nu wil de macht van de elitaire kunstwereld verleggen naar de massa. Op de site biedt het kunstwerken te koop aan van makers die op de bijbehorende Facebook-pagina de meeste likes hebben gekregen van het publiek.
De lijst met genomineerden voor de Innovation Award kent in de categorie Media, Communications & High Tech veel bekende namen. Zo maken onder meer Repudo, Usabilla, Cleeng, 22Tracks en Foodzy kans op de publieksprijs.
Improve Digital, dat technologie op de markt brengt, waarmee uitgevers online talloze netwerken, exchanges en andere online reclamesystemen aan elkaar kunnen knopen, heeft de Rising Star-wedstrijd gewonnen. De omzetgroei van de startup was voor de jury een van de redenen om de prijs toe te kennen.
Deloitte heeft twaalf startups genomineerd voor een Rising Star Award. De startups, allemaal jonger dan 5 jaar, worden onder meer getoetst op hun groeipotentie en businessplan.
Julpan, een startup uit Amerika en actief op het gebied van sociale zoektechnologie, is opgeslokt door Twitter voor een onbekend bedrag.
Het Nederlandse eBuddy, de dienst waarmee gebruikers op verschillende mobiele apparaten met elkaar kunnen chatten, is in gebruikers-accounts, de 250 miljoen gepasseerd.
De Nederlandse uitgever Wayne Parker Kent, dat inmiddels de titels Froot.nl, NSMBL.nl, Boebs.nl en Culy.nl exploiteert, kent een gezamenlijk uniek bereik, na correctie van overlappende bezoekers, van 1,2 miljoen. Een jaar geleden begon de nu winstgevende uitgever, met Froot.nl als side project.
Voor de nieuwe campagne voor de KLM Werelddeal Weken zet de Nederlandse vliegtuigmaatschappij de startup Repudo in om tickets weg te geven voor een reis naar diverse wereldsteden of Europese bestemmingen. In een team van vier vrienden, moeten de deelnemers via de mobiele locatiegebaseerde applicatie van Repudo, in Nederland op zoek naar de prijzen.
Bernd Damme, oprichter en directeur van Eye-wear.nl, verwacht voor zijn nog te lanceren nieuwe kledinglabel Cravatta Pelliano tussen de vijf en tien procent van de omzet via een winkel op Facebook binnen te halen.
[eDay] Nederland kent, net als de Verenigde Staten, steeds meer organisaties die –simpel gezegd – ondernemers met een idee, of beginnende startups verder helpen door ze te koppelen aan mentoren. Volgens Joris van Heukelom van Founder Institute is de markt hier groot genoeg voor meerdere startupclubs.