More stories

Fabrique lapt site hotelgroep Bilderberg op

Bilderberg, de Nederlandse hotelgroep met 17 hotels, heeft een nieuwe website gelanceerd. Die is volledig responsive, het beeldscherm schaalt dus mee voor een optimale beleving op zowel laptop alssmartphones.

Marketing

Waarom responsive e-mail moet (infographic)

Met meer dan 2,6 miljard verwachte mobiele apparaten (tablets en smartphones) is responsive e-mail geen optie meer, maar een verplichting. Met andere woorden: je mails moeten op elk apparaat, maar vooral op smartphones, kunnen worden gelezen. 91 procent van de consumenten kijken minstens een per dag naar hun e-mail op de smartphone. Volgens Adobe opent acht op de tien mensen e-mail op hun smartphone.

E-mailmarketing

Tijd om Flash echt te begraven

En weer was het een dezer dagen raak: Adobe moest halsoverkop een zogenoemde noodpatch uitbrengen voor zijn Flash-speler. Het is de derde patch binnen enkele weken. En in totaal heeft Adobe al vijftien lekken moeten dichten om te voorkomen dat computers of websites worden gekaapt.

Marketing

Stad Brussel toont bètaversie van nieuwe website

De Stad Brussel heeft een bètaversie van zijn nieuwe website klaargezet. Gebruikers kunnen gedurende een maand hun mening geven over beta.brussel.be via een formulier.

Marketing

Groeigeld voor ‘design op afroep’

Online ontwerpbureau SketchDeck heeft een half miljoen dollar aan financiering opgehaald na het afronden van zo’n 2000 creatieve projecten: van PowerPoint presentaties tot merktrajecten.

Marketing

Nieuwe website provincie Utrecht

De provincie Utrecht lanceert vandaag een vernieuwde website. Deze moet nog gebruiksvriendelijker, overzichtelijker en vooral toegankelijker worden.

Marketing

Achttien mobiele afknappers

Wil je dat de mobiele gebruikerservaring van de bezoekers van de website van jouw organisatie aan de hoge verwachtingen van de hedendaagse gebruiker voldoet? Voorkom dan zoveel mogelijk de volgende achttien mobiele afknappers.

Marketing

Design trends voor 2015 (infographic)

We hebben er de afgelopen maanden al meerdere voorbij zien komen: de (web-)design trends voor 2015. Coastal Creative Reprographics voegt er zijn visie aan toe. Wordt de trend semi-flat, betere typografie, video op de achtergrond, met de hand gemaakte illustraties of – heel spannend – magisch realisme?

Marketing

YouTube laat Flash vallen

Videodienst YouTube ‘streamt’ voortaan al zijn video’s in HTML5. Niet in Flash. De site gebruikt zijn eigen HTML-videospeler voor de laatste versies van Chrome, Internet Explorer, Safari en Firefox.

Tech

Nieuwe Microsoft browser krijgt extensies

Microsoft heeft bevestigd dat de nieuwe lichtgewicht browser Spartan, onderdeel van Windows 10, ondersteuning krijgt voor extensies. Ontwikkelaars kunnen zo de functionaliteit van de browser uitbreiden of diensten integreren.

Tech

Virtual Reality komt naar het web

het succes van Oculus Rift komt Virtual Reality nu dan ook naar het web. Althans, als het aan de organisatie Mozilla ligt. Die heeft zijn WebVR-standaard dan eindelijk in vroege versies van de browser Firefox ingebouwd.

Innovatie

PSV lanceert nieuwe site en app

PSV heeft een nieuw online platform gelanceerd, bestaande uit een website en app. De site draait op XperienCentral, het CMS van GX Software, dat ook de app voedt met content.

Marketing

Vijf webelementen waarmee Volkswagen de concurrentie verslaat

Hoewel veel autofabrikanten bekend staan om hun innovatiedrang en zoektocht naar verfijning van design, brengen ze dat maar zeer beperkt over in hun webontwikkeling of design. De technieken die ze online inzetten, zijn alweer even oud en ook personalisatie is iets waar veel bedrijven niet van hebben gehoord. Maar Volkswagen nam een voorsprong op haar branchegenoten.

Marketing

De Nieuwe Zaak specialiseert in Intershop

E-commercebouwer De Nieuwe Zaak selecteert Intershop als nieuwe partner, waarmee het fullservice bureau uit Zwolle aangeeft zich nadrukkelijk te specialiseren in dit platform.

E-commerce

NextChapter lanceert cloudwebwinkel

Op de Webwinkel Vakdagen deze week in Utrecht wordt nieuwe webwinkel software voor het midden- en hoogsegment gelanceerd. NextChapter werkt vanuit de cloud en sluit naar eigen zeggen aan op de omnichannel behoefte. Onder meer Kijkshop, modemerk SuperTrash en juwelier Lucardi maken er gebruik van.

E-commerce