Google gaat Flash-advertenties omzetten in HTML5
Google brengt Flash opnieuw een slag toe. Het bedrijf gaat alle voor Adwords aangeleverde advertenties in Flash voortaan automatisch omzetten naar HTML5.
Google brengt Flash opnieuw een slag toe. Het bedrijf gaat alle voor Adwords aangeleverde advertenties in Flash voortaan automatisch omzetten naar HTML5.
Over twee weken, op 11 maart, sluit de inschrijftermijn voor de Dutch Interactive Awards 2015. Bureaus en ontwikkelaars kunnen tot die tijd hun beste werk van 2014 inzenden.
Een hiërarchisch gestructureerde hypertekst (HTO) helpt het leren. De links in dit type tekst ondersteunen een diepere verwerking. Ontwerpers van educatieve teksten kunnen daar rekening mee houden, adviseert Sabine Fesel. Ze promoveert op 16 maart aan de Radboud Universiteit.
Met een investering van Keadyn wil internetbureau Mangrove uit Rotterdam de groei versnellen en zijn digitale expertise beter uitventen naar de markt.
Creatief digitaal bureau Isobar heeft Tom Berger aangesteld als creative director. Berger bekleedde hiervoor dezelfde functie bij Isobar in Melbourne.
Minimalistische ontwerpen domineren tegenwoordig moderne websites, flat design is al enige tijd de belangrijkste trend. Sterk in opkomst zijn daarbij de zogenoemde spookknoppen, een dun kader met contrastrijke tekst erin. Die moeten gebruikers meteen naar belangrijkste content leiden. Waar moet je op letten?
Firefox ontwikkelaar Mozilla is onder de noemer Shumway een project gestart om websites met Flash weer te geven zonder Flash-speler. Die plug-in zorgt met grote regelmatig voor veiligheidsproblemen.
Bilderberg, de Nederlandse hotelgroep met 17 hotels, heeft een nieuwe website gelanceerd. Die is volledig responsive, het beeldscherm schaalt dus mee voor een optimale beleving op zowel laptop alssmartphones.
Met meer dan 2,6 miljard verwachte mobiele apparaten (tablets en smartphones) is responsive e-mail geen optie meer, maar een verplichting. Met andere woorden: je mails moeten op elk apparaat, maar vooral op smartphones, kunnen worden gelezen. 91 procent van de consumenten kijken minstens een per dag naar hun e-mail op de smartphone. Volgens Adobe opent acht op de tien mensen e-mail op hun smartphone.
En weer was het een dezer dagen raak: Adobe moest halsoverkop een zogenoemde noodpatch uitbrengen voor zijn Flash-speler. Het is de derde patch binnen enkele weken. En in totaal heeft Adobe al vijftien lekken moeten dichten om te voorkomen dat computers of websites worden gekaapt.
De Stad Brussel heeft een bètaversie van zijn nieuwe website klaargezet. Gebruikers kunnen gedurende een maand hun mening geven over beta.brussel.be via een formulier.
Online ontwerpbureau SketchDeck heeft een half miljoen dollar aan financiering opgehaald na het afronden van zo’n 2000 creatieve projecten: van PowerPoint presentaties tot merktrajecten.
De provincie Utrecht lanceert vandaag een vernieuwde website. Deze moet nog gebruiksvriendelijker, overzichtelijker en vooral toegankelijker worden.
Wil je dat de mobiele gebruikerservaring van de bezoekers van de website van jouw organisatie aan de hoge verwachtingen van de hedendaagse gebruiker voldoet? Voorkom dan zoveel mogelijk de volgende achttien mobiele afknappers.
We hebben er de afgelopen maanden al meerdere voorbij zien komen: de (web-)design trends voor 2015. Coastal Creative Reprographics voegt er zijn visie aan toe. Wordt de trend semi-flat, betere typografie, video op de achtergrond, met de hand gemaakte illustraties of – heel spannend – magisch realisme?