More stories

Chrome kan voortaan berichten sturen

Googles Chrome browser kan voortaan berichten sturen, ook als de browser niet is geopend. Berichten kunnen door websites worden verstuurd via een API (ontwikkelomgeving) in Chrome Beta 42. Gebruikers kunnen de berichten ook uitzetten.

Marketing

Tien tips voor een succesvol site-ontwerp

Wat kan je als opdrachtgever het beste doen om optimaal samen te werken met een ontwerper? En hoe krijg je als ontwerper de juiste input van je opdrachtgever? De volgende 10 tips helpen je op weg naar een succesvol eindresultaat.

Marketing

Stijn van Aert wordt strategy director eFocus

Stijn van Aert is benoemd tot Strategy Director bij eFocus en wordt verantwoordelijk voor de afdeling Strategy en Performance. Hij neemt tevens plaats in het management team.

Marketing

Spartan: nieuwe browser, oude sites (video)

De nieuwe Spartan browser van Microsoft wordt misschien wel de belangrijkste troef van het aanstaande Windows 10. Die browser zit nog niet in de huidige publieke bètaversies, maar dat kan niet lang meer duren. Een dezer dagen gaf het browserteam van Microsoft verdere uitleg over de gemaakte keuzes.

Marketing

Internetbureau pitch: do’s en don’ts

Ben je van plan om binnenkort een pitch uit te schrijven voor een nieuwe website? Of werk je bij een internetbureau en moet je vaak pitchen? Lees dan zeker verder. Want veel pitchprocedures trekken gelijk al een zware wissel op de rest van het project.

Marketing

Twintig prachtige responsive e-commerce sites

Vrijwel elke nieuwe website die momenteel wordt opgeleverd, is responsive. Echter, webshops lopen op dit gebied achter. En dat is gek, want mensen besteden inmiddels meer tijd op hun smartphone dan voor de televisie. Daarom ter inspiratie een overzicht van twintig prachtige responsive e-commerce sites die bewijzen dat mobiel winkelen de toekomst heeft.

Marketing

Google gaat Flash-advertenties omzetten in HTML5

Google brengt Flash opnieuw een slag toe. Het bedrijf gaat alle voor Adwords aangeleverde advertenties in Flash voortaan automatisch omzetten naar HTML5.

Marketing

Nog 2 weken voor nominaties Dutch Interactive Awards

Over twee weken, op 11 maart, sluit de inschrijftermijn voor de Dutch Interactive Awards 2015. Bureaus en ontwikkelaars kunnen tot die tijd hun beste werk van 2014 inzenden.

Marketing

‘Kinderen begrijpen digitale teksten net zo goed’

Een hiërarchisch gestructureerde hypertekst (HTO) helpt het leren. De links in dit type tekst ondersteunen een diepere verwerking. Ontwerpers van educatieve teksten kunnen daar rekening mee houden, adviseert Sabine Fesel. Ze promoveert op 16 maart aan de Radboud Universiteit.

Marketing

Investeerder Keadyn neemt belang in Mangrove

Met een investering van Keadyn wil internetbureau Mangrove uit Rotterdam de groei versnellen en zijn digitale expertise beter uitventen naar de markt.

Marketing

Nieuwe creative director voor Isobar

Creatief digitaal bureau Isobar heeft Tom Berger aangesteld als creative director. Berger bekleedde hiervoor dezelfde functie bij Isobar in Melbourne.

Marketing

Spookknoppen: wat is de juiste aanpak?

Minimalistische ontwerpen domineren tegenwoordig moderne websites, flat design is al enige tijd de belangrijkste trend. Sterk in opkomst zijn daarbij de zogenoemde spookknoppen, een dun kader met contrastrijke tekst erin. Die moeten gebruikers meteen naar belangrijkste content leiden. Waar moet je op letten?

Marketing

Mozilla redt Flash

Firefox ontwikkelaar Mozilla is onder de noemer Shumway een project gestart om websites met Flash weer te geven zonder Flash-speler. Die plug-in zorgt met grote regelmatig voor veiligheidsproblemen.

Marketing

Fabrique lapt site hotelgroep Bilderberg op

Bilderberg, de Nederlandse hotelgroep met 17 hotels, heeft een nieuwe website gelanceerd. Die is volledig responsive, het beeldscherm schaalt dus mee voor een optimale beleving op zowel laptop alssmartphones.

Marketing

Waarom responsive e-mail moet (infographic)

Met meer dan 2,6 miljard verwachte mobiele apparaten (tablets en smartphones) is responsive e-mail geen optie meer, maar een verplichting. Met andere woorden: je mails moeten op elk apparaat, maar vooral op smartphones, kunnen worden gelezen. 91 procent van de consumenten kijken minstens een per dag naar hun e-mail op de smartphone. Volgens Adobe opent acht op de tien mensen e-mail op hun smartphone.

E-mailmarketing