-

‘Binnen marketplaces moeten partijen minder stoeien en meer dansen’

Moet je op een marketplace verkopen, of moet je wellicht zelf een marketplace worden? Het is een vraag waar retailers mee worstelen. En hoe zit het op die marketplaces eigenlijk met de winstgevendheid?

Emile Valkestijn van 10XCREW  stipt tijdens de afgelopen Emerce Update Marketplaces aan waar retailers tegenaan lopen. Hieronder de podcast die ik met hem daarover opnam.

Voor hen is het best lastig om winstgevend te verkopen via marketplaces as Bol.com of Amazon. “Je bent immers de laatste schakel naar de consument, er zijn al wat marges doorheen gegaan.”

Die marges zijn een punt van aandacht, maar geen reden om niet in te stappen, vindt Valkestijn. Stoei je met de vraag? Ja, ga het wel doen, maar begin klein en zoek wel een relevante marktplaats.”

Merken en retailers moeten minder stoeien en meer dansen met elkaar. En de consument? “Die moeten we ook weer een beetje opvoeden op het gebied van retourzendingen.” In deze podcast geeft Valkestijn vele voorbeelden van succesvolle initiatieven en samenwerkingen:

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond