Grenzeloos kantoor houden met Deskbookers

Jeroen Arts observeerde in zijn vorige baan in welke vormen mensen samenwerken en waar. Met Frank Derks, een oude vriend die bij het toen al intern flexwerkende Wegener werkte, ontwikkelde hij een platform dat het gehele aanbod in werkplekken online zichtbaar maakt. En toen was Deskbookers daar.

Ik sprak met Jeroen over de start-up die in 2010 op zolder werd opgezet, en hoe deze eind 2014 uitgroeide tot winstgevend bedrijf.

Jeroen, zou je Deskbookers uit kunnen leggen in een tweet?

“Jouw perfecte werkomgeving voor ieder moment.”

Waarom koos je er juist voor om online flexplekken aan te gaan bieden?

“Omdat de manier van werken verandert. Werken 3.0 heeft een fikse sprint getrokken. Een comfortabele, inspirerende werkvloer is een must voor zowel ZZP’ers als grote bedrijven. Bedrijven groeien graag mee in deze flexwerkplektrend. Toch zien we bij de corporates in het land dat het traditionele kantoor nog vaak de primaire werkplek is. Zij zijn zelf niet in staat om flexplekken aan te bieden. Met ons aanbod van werkplekken kunnen werkenden die op zoek zijn naar een vergaderruimte of een ander soort werkplek gemakkelijk hun keuze maken.”

Hoe ziet het portfolio er momenteel uit?

“We hebben op dit moment ruim zeshonderd partners. Bij elkaar bieden zij tienduizend verschillende werkplekken aan in Nederland. De teller van onze klanten, dus de werkenden die van een ruimte gebruikmaken, staat nu op ruim tienduizend. Voornamelijk medewerkers van grote organisaties, maar ook ZZP’ers. Deze week verwachten we onze honderdduizendste boeking te verwerken.”

Hoe uniek is deze dienst?

“Er bestaan enkele traditionele platformen, maar het online-aspect van Deskbookers onderscheidt ons van de rest. Wij zijn verreweg de grootste online aanbieder van werkplekken en vergaderruimten in Nederland. Onze manier van aanbieden is nieuw. Het is een vraag-gestuurd platform. Wij richten wij ons puur op de mensen die een ruimte willen boeken, niet zo zeer op de aanbieder.”

Onlangs hebben jullie een investering van 1,5 miljoen binnen gehaald. Wat ga je doen met dat bedrag?

“We willen blijven groeien. Sinds een paar maanden zijn we actief in Duitsland, de komende maanden willen we een ‘soft launch’ in Spanje en Frankrijk realiseren. De investering gaat dit hopelijk mogelijk maken. Door hard te werken, goed op je geld te letten en veel klanten binnen te halen, zijn we erin geslaagd Deskbookers als interessante partij te positioneren. Daarbij zijn we via Rockstart met de juiste investeerders in contact gekomen en zo is het balletje gaan rollen. Inmiddels zijn we van een vierkoppig team uitgegroeid naar dertig man.”

De ultieme droom met Deskbookers?

“In 2020 willen we het allergrootste werkplekaanbiedende platform zijn in ten minste vijftig landen. De Europese markt ligt nu voor ons open en met het juiste team én de juiste investering hoop ik met Deskbookers marktleider te worden. Zo dragen ook wij bij aan het op de kaart zetten van Nederlandse ondernemers, net zoals Booking.com en TomTom.”

*) Dit is een artikel in de serie van de Accenture Innovation Awards dat ik schreef in samenwerking met mijn collega Lianne Plouvier.

 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug