-

Magnetic.io laat zich inspireren door Silicon Valley

“Magnetic.io is een nieuw enterprise-level e-commerce platform gericht op e-commerce bedrijven in het midden tot hoog segment”. Dit vertelt co-founder Tim Nolet. “We richten ons op de bovenlaag van de Magento-markt.” Een interview met deze e-commerce nieuwkomer in early stage.

Wat maakt magnetic.io anders dan een Magento, Demandware of Hybris? “Wij gaan gebruik maken van een compleet andere technische onderlaag”, legt Nolet uit. “We hebben gekeken naar succesvolle Silicon Valley bedrijven, zoals een Twitter, Netflix, Google… hoe zij hun versnelling doen en groeien. Daar zitten een aantal technologische componenten en denkwijzen achter die wij compleet gaan integreren in ons platform.”

Time-to-market en stabiliteit
“Wij lossen twee problemen op: time-to-market en stabiliteit”, schetst Nolet. “Time-to-market: hoe snel kan ik nieuwe features toevoegen? Features als bijvoorbeeld click & collect zijn heel snel uit te rollen bovenop je bestaande shop. Van concept to cash maken wij zo kort mogelijk.” Het tweede probleem kan herkenbaar zijn voor veel retailers: “Veel shops blijken nu toch niet bestand te zijn voor de kerstdrukte. Voor stabiliteit hebben wij in ons platform integraties gedaan met bijvoorbeeld de technologie die ervoor heeft gezorgd dat de ‘Twitter Fail Whale’ er opeens niet meer is. Ons systeem is selfhealing: het herkent zelf wanneer het moet opschalen, afsluiten of aansluiten. Echte scalability en health management.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond