De pivot van MyOrder: ‘Toegevoegde waarde bieden in mobiliteit’

Anders dan vaak gedacht is MyOrder allang geen betaalapp meer. Met de nieuwe ‘On the GO!’-app richt het bedrijf zich volledig op mobiliteit. “Het gaat ons om het bieden van een goede ervaring, betalen is daar maar een onderdeel van”, vertelde Managing Director Arlette Broex op Emerce Financials.

Wat begon als een applicatie voor het bestellen en betalen op het terras, groeide in acht jaar tijd uit tot een mobiele dienst in dertien categorieën. Van een groot deel is inmiddels weer afscheid genomen. Voor het betalen van bioscoopkaartjes zijn immers prima alternatieven. “Met betalen op zich is het moeilijk klanten aan je te binden. Met toegevoegdewaardediensten die het leven makkelijker maken lukt dat wel.”

Afgelopen najaar nam MyOrder afscheid van de oude app, met ‘On the GO!’ ligt de focus nu op mobiliteit. “Met mobiel tanken en mobiel parkeren kunnen we echt nog verschil maken. Mobiel tanken is echt een nieuwe dienst: de gebruiker selecteert een pompstation, tankt en betaalt achteraf. Mobiel parkeren is een dienst die daar extra bijkomt.”

De eerste proeven waarbij de auto wordt herkend aan de hand van een kenteken zijn inmiddels afgerond. In zo’n geval hoeft de automobilist dus niet eens meer naar zijn telefoon te grijpen. Daarnaast kijkt MyOrder hoe het loyaliteitsopties kan inbouwen. Een volle tank zou dan bijvoorbeeld direct een gratis kop koffie kunnen opleveren. In een eerder interview is al gesproken over de offline variant van affiliate marketing. “Uiteindelijk is het de klant die bepaalt waar we waarde toevoegen”, zegt Broex. Uit de feedback blijkt bijvoorbeeld dat er vraag is naar de integratie met de wasstraat.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug