-

Rabobank: social media past bij ons

Boy Sleddering, social media manager bij Rabobank, vertelt over hoe sociale media een grotere rol gaat spelen: “Social media mag geen speeltje zijn van de afdeling corporate communicatie, het moet echt een rol spelen in onze dagelijkse werkzaamheden.”

Social media behelst meer dan alleen webcare, voor Sleddering: “Ook reputatiemanagement. Niet alleen wat er in de media gebeurt, maar ook als het om issues gaat die wij als bank belangrijk vinden. Met social media heb je gratis toegang tot de mening van je klanten en interessante stakeholders!” Schetst Sleddering. “Social media moet onderdeel worden van onze marketing- en communicatiemix. Elke medewerker kan sociale media inzetten. Dan denk je meteen aan Twitter of Facebook, maar ook blogs of fora zijn mogelijk.”

Corporate communicatie regels loslaten

Hoe overtuig je je medewerkers? “Tips en tricks, helpen de angst te overwinnen. Corporate communicatie regels loslaten. Als iemand zegt: dat mag niet, de tegenvraag stellen: waar staat dat dan? We faciliteren in training en opleiding. Intern brengen we succesverhalen onder de aandacht”, zegt Sleddering. “Social media past bij de Rabobank omdat wij een corporatie zijn, een mensenbank. We onderhouden mensenrelaties. We zijn er niet voor de quickwins. Social media past hier perfect bij.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond