0
2.9k
Channel: CMS

CMS in retail, hoe selecteer je de juiste leverancier?

Als gevolg van de coronapandemie gaan meer consumenten dan ooit online om hun kleding, boodschappen en andere winkelbenodigdheden te kopen. Hiermee wordt de druk op (traditionele) retailmerken groter. Degenen die prioriteit geven aan positieve, gedenkwaardige digitale ervaringen zullen gedijen, en degenen die niet voldoen aan de veranderende behoeften van de consument, zullen snel achterop raken. Waar moet een CMS in retail aan voldoen? En welke vereisten zijn belangrijk voor retailmarketeers?

Hoe selecteer je als retailer het juiste CMS?

In het veranderde landschap is het van groot belang om de juiste technologie te selecteren waaronder een modern CMS. Het rapport ‘State of CMS in Retail’ van Magnolia gaat in op:

  • Hoe retailmarketeers wereldwijd hun CMS gebruiken.
  • Wat de belangrijkste uitdagingen zijn bij het selecteren van een CMS.
  • Waar winkelmerken naar moeten zoeken in een nieuw CMS.
  • Praktijkvoorbeeld van online retailer MOO.
Wat retailmarketeers nodig hebben in een CMS

Over het algemeen vertrouwen e-commercebedrijven op hun e-commerce platform voor hun marketing- en merchandising activiteiten. E-commerce platforms zijn uitermate geschikt voor het vergroten van marges. Een e-commerce platform is daarentegen minder geschikt voor contentbeheer, wat resulteert in langzame releasecycli en veel werk voor je IT-afdeling. Sommige vereisen zelfs dat de volledige applicatie opnieuw wordt geïmplementeerd om wijzigingen aan te brengen. Lees in de whitepaper wat de belangrijkste CMS-functionaliteiten voor retailmarketeers zijn.

De belangrijkste uitdagingen in de retailsector

Nu steeds meer retailers klantgerichter gaan werken, verschuift de focus naar het verbeteren van de digitale klantervaring en het zoeken naar mogelijkheden om het winkelend publiek beter van dienst te zijn. Als zodanig moeten technische innovaties die dit proces zullen helpen, sneller en op grotere schaal plaatsvinden. Lees in de whitepaper wat de belangrijkste uitdagingen voor marketeers in retail zijn. En lees ook hoe een CMS helpt bij het overbruggen van de kloof tussen IT en marketing.

De toegevoegde waarde van een headless CMS in retail

Om zowel IT- als marketingteams de vrijheid te geven om precies te werken zoals ze willen, moeten merken overwegen om een headless CMS in te zetten. Met een dergelijk CMS kunnen marketeers hun content efficiënter beheren. Zij moeten bepalen hoe en waar hun content gebruikt wordt en welke content opgesplitst moet worden in kleiner herbruikbare assets. Lees in de whitepaper welke andere voordelen een modern headless CMS heeft voor retailmarketeers.

De belangrijkste selectiecriteria voor een CMS in retail

Als het gaat om het selecteren van het perfecte CMS, zeggen retailmarketeers dat ze de volgende vereisten nodig hebben:

  • Integratie met andere apps
  • Eenvoudig in gebruik
  • Omnichannel-ready
  • Snelle contentcreatie
  • SEO-vriendelijk
  • Flexibiliteit

Ook bevat de whitepaper een casestudy van MOO. Lees wat hun ervaringen en learnings zijn van het implementeren en het gebruiken van Magnolia CMS.

Je bent klaar om dit rapport te downloaden
Download rapport

Jan Schulte