Download

Download
0
5.6k

Een gepersonaliseerde klantbeleving door artificial intelligence

Consumenten verwachten een gepersonaliseerde klantbeleving, afgestemd op hun online gedrag. Om deze beleving te kunnen bieden is het toepassen van artificial intelligence een goede optie. In deze whitepaper worden de belangrijkste voordelen op een rijtje gezet.

De digitalisering vraagt om een nieuwe klantcontactstrategie

Meer dan ooit moeten bedrijven zich concentreren op het vinden van manieren om hun concurrenten te verslaan. Ze moeten investeren in nieuwe, slimme technologieën en hun digitale groeistrategie hierop aanpassen om ervoor te zorgen dat bezoekers bij hun blijven kopen. Dit vraagt ook om een nieuwe benadering voor klantcontact. Consumenten zijn continu op zoek naar een unieke en gepersonaliseerde beleving. Factoren als prijs en productkeuze zijn van ondergeschikt belang.

De customer experience optimaliseren

Het is van belang om te begrijpen waarom elke individuele bezoeker bepaalt gedrag vertoont, zodat je hier op kan inspelen door het bieden van een gepersonaliseerde beleving en productaanbod. Op deze manier ben je in staat om je klant te ondersteunen in zijn aankoopreis en waar mogelijk het beslissingsproces te versnellen. Om dit te bewerkstelligen moet je website een krachtig en intuïtief brein hebben. Artificial intelligence (AI) is een goed voorbeeld van.

De voordelen van AI

In deze whitepaper worden vijf voordelen opgesomd van hoe AI de verkoop stimuleert. De voordele van AI volgens deze whitepaper:

  • Je begrijpt waarom het bestelproces niet voltooid wordt.
  • Het helpt je bij het doorgronden van je online data.
  • Je bent in staat om personalisatie toe te passen.
  • Het reduceert het aantal inbound calls bij de afdeling Klantcontact.
  • Online verkoop krijgt een boost.

Redactie Emerce