Download

Download
0
2.1k
Channel: B2B online

Een omnichannel customer experience in B2B Commerce

Moderne technologie achter e-commerce heeft de manier waarop bedrijven en consumenten zaken doen drastisch veranderd. Met name voor B2B-bedrijven is het juist nú belangrijk om e-commerce te omarmen, net zoals hun B2C-tegenhangers eerder hebben gedaan. De belangrijkste reden hiervoor is dat zakelijke kopers hun zakelijke koopervaringen vergelijken met hun consumentenervaringen, gesterkt door digitale technologieën. Ze verwachten een consistente en persoonlijke ervaring bij elke stap van hun aankooptraject.

Toch is het niet alleen een kwestie van gewoonweg ‘bijblijven’. De ontwikkelingen in e-commerce volgen elkaar in rap tempo op, dit biedt kansen! Het loont meer dan ooit om digitaal volledig te omarmen.

B2B Commerce is booming. Hoe profiteer je hier van?

Deze whitepaper beantwoord de belangrijkste B2B Commerce vragen, bevat best practices en drie praktijkvoorbeelden van BYK, Intergamma en MCB. De whitepaper gaat in op:

  • Dé zes belangrijkste feiten over B2B Commerce die je moet weten.
  • De vier belangrijkste uitdagingen bij het omarmen van ‘digital’ en B2B Commerce.
  • Hoe BYK, Intergamma en MCB de transitie naar digital commerce hebben gemaakt.
De transitie van multichannel naar omnichannel

Hoewel veel B2B-bedrijven vooruitgang hebben geboekt bij het ontwikkelen van digitale kanalen, worstelen de meeste met het samenvoegen van deze kanalen en de ontwikkeling van multichannel. Zakelijke kopers verwachten een naadloze omnichannel customer experience waarbij alle kanalen elkaar aanvullen. Lees in de whitepaper welke feiten over B2B Commerce je volgens onderzoekers en analisten moet weten.

De vier belangrijkste uitdagingen bij het omarmen van digital

B2B is een traditionele markt, de meeste omzet komt voort uit offline activiteiten en B2B-bedrijven zijn sterk afhankelijk van hun mensen. Het draait om vertrouwen en partnerschap. En toch is er verandering op komst. Elke B2B-koper die ooit bij Amazon of Zalando heeft gekocht, zal dezelfde productinformatie en het gemak van kopen bij zijn B2B-verkoper wensen.

De whitepaper beschrijft de vier belangrijkste uitdagingen voor B2B-ondernemingen bij hun toekomstige digitale inspanningen:

  • Zakelijke kopers adopteren digitale touchpoints.
  • B2B-kopers hebben hogere verwachting tijdens de gehele buyer journey.
  • B2B-verkopers zijn niet voorbereid op een omnichannel aankoopproces.
  • Zakelijke verkopers verwarren omnichannel met e-commerce.
De next steps voor succes in B2B Commerce

De kritische succesfactor in B2B Commerce is om je te focussen op het succes van je klanten. Het is belangrijk om de buyers journey zo gemakkelijk te maken als mogelijk. Help je B2B-kopers bij hun zoektocht naar productinformatie en prijzen. Zorg daarnaast voor een persoonlijke service voor, tijdens en na hun aankoop. Lees in de whitepaper hoe je in vier stappen een omnichannel klantervaring ontwikkeld.

Roy Machielsen