Download

Download
0
1.7k
Channel: B2B online

De ultieme gids voor replatforming in de maakindustrie

Beperkte zoekmogelijkheden, lage adoptie percentages en incomplete of verouderde (product)informatie. Dit zijn enkele signalen dat je e-commerce platform aan vervanging toe is. Deze gids is gemaakt voor degenen die er genoeg van hebben. Degenen die klaar zijn om de volgende stap in digitale transformatie te zetten en een beter, geavanceerder platform te vinden. Replatforming is niet altijd gemakkelijk of goedkoop.

De ultieme gids voor replatforming in de maakindustrie

Hoe pak je een replatforming-traject aan? Deze whitepaper biedt je handvatten en praktische tips om dit traject goed uit te voeren. De whitepaper gaat in op:

  • Het juiste moment kiezen voor replatforming.
  • Hoe je een replatformingstrategie ontwikkeld.
  • Factoren waarmee je rekening moet houden.
  • Verschillende e-commerce platforms vergeleken.
  • Praktijkvoorbeelden uit de maakindustrie.
Het bepalen van het juiste moment voor replatforming

Forrester Research verwacht een exponentiële groei in online verkopen. Fabrikanten en distributeurs ontwikkelen een simpele e-commerce-ervaring om simpelweg ‘bij te blijven’. Maar het is voor velen een gevaarlijke weg. B2B-experts melden dat het percentage mislukkingen voor initiële projecten tussen de 75-85 procent ligt. Replatforming is niet makkelijk en vraagt vaak om grote investeringen. Je moet zeker weten dat het tijd is voor replatforming. Maar hoe weet je wanneer dat moment is? Gebruik deze vragenlijst uit de whitepaper om te achterhalen of het wijsheid is om over te stappen op een nieuwe e-commerce platform.

Ontwikkel een replatformingstrategie en voorkom de meestvoorkomende obstakels

Als je kiest om te migreren naar een nieuw platform is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je volgende platform de juiste keuze is. Om ervoor te zorgen dat je de juiste keuze maakt, moet je aspecten van e-commerce in overweging nemen die minder te maken hebben met de toeters en bellen en meer te maken hebben met de beste strategie die deze technologie te bieden heeft. Helaas ontkom je er niet aan om ook in deze fase jezelf een aantal vragen te stellen. De whitepaper beschrijft de belangrijkste zaken waarmee je rekening moet houden bij het formuleren van een replatformingstrategie. Lees daarnaast in de whitepaper wat de belangrijkste obstakels zijn bij het kiezen van je volgende e-commerce platform.

Het selecteren van een nieuw e-commerce platform

De volgende stap in het replatforming-proces is het selecteren van het juiste platform voor je e-commerce doelstellingen. In de vorige stappen heb je de huidige techstack van je organisatie beoordeeld en wat de groeiambities zijn. Hoe zorg je ervoor dat de beslissingen die je neemt sterk zijn? Door e-commerce experts te raadplegen, onderzoek te doen en het in kaart brengen van de oplossingen binnen de scope van je replatforming. Lees in de whitepaper hoe je dat doet en hoe Royal Canin en Macpek dit hebben aangepakt.

George Lavric