Download

Download
0
2.0k
Channel: CMS

Versnel de digitale transformatie van jouw organisatie met een headless CMS

Wat hebben een (headless) CMS en digitale innovatie met elkaar te maken? De keuze voor een CMS bepaalt in grote mate of er snel een nieuw kanaal is aan te sluiten zonder de klantervaring tekort te doen. De ‘always-on’ digitale omgeving van vandaag maakt het essentieel om online aanwezig te zijn, vooral in tijden van onzekerheid moeten bedrijven een optimale online klantervaring bieden. Deze noodzaak voor digitale transformatie vereist een paar sleutelelementen om te slagen, maar de belangrijkste factor heeft betrekking op hoe bedrijven hun digitale content beheren en zich online presenteren.

Versnel de digitale transformatie van jouw organisatie met een headless CMS

Deze whitepaper beschrijft de toegevoegde waarde van een enterprise content platform in het digitaal transformeren van je organisatie. De whitepaper gaat in op:

  • De uitdagingen van offline merken in een online wereld
  • Waarom je moderne tools nodig hebt om te innoveren.
  • Hoe je een CMS kunt gebruiken om ervaringen te produceren.
  • Het verschil tussen een headless CMS en een traditioneel CMS.
  • Digitale transformatie: Van idee naar MVP met een best-of-breed CMS.
De uitdagingen van offline merken in een online wereld

Bedrijven die de afgelopen tijd hebben geïnvesteerd in hun digitale transformatie lopen tegen grote veranderingen aan. Waren bijvoorbeeld eerst nog de fysieke omgeving en kenmerken van de doelgroep leidend in de verkoop, online wordt het spel anders gespeeld en draait het om het aangaan van de online dialoog met (potentiële) kopers. Om deze dialoog aan te kunnen gaan is het belangrijk om met content aanwezig te zijn op de plekken waar je klanten zich al begeven. Denk bijvoorbeeld aan marktplaatsen, sociale media en apps.

Het belang van moderne technologie voor (marketing)innovatie

Klanten willen ervaringen op verschillende kanalen en apparaten, en in tijden van crisis wil je jouw klanten online van dienst zijn. Hiervoor zijn soms integraties en koppelingen nodig tussen nieuwe en oude systemen. Tegenwoordig is een omnichannel klantbeleving een absolute must have.

Bedrijven die weinig of geen ervaring hebben binnen het digitale landschap zien nauwelijks het verschil tussen multichannel en omnichannel. Inmiddels hebben consumenten een hoge mate van digitale volwassenheid en worden ze niet meer enthousiast van het feit dat hun favoriete merken op meerdere platformen actief zijn. Ze verwachten dat ze vergelijkbare interacties kunnen uitvoeren op verschillende apparaten en via verschillende kanalen. Deze ervaringen moeten ook soepel en naadloos verlopen, zonder problemen bij de overgang van consumenten van de ene naar de andere.

Bij het creëren van een omnichannel-strategie moeten merken zich ervan bewust zijn dat hun content zich moet kunnen aanpassen aan verschillende scenario’s. Ook al willen klanten dezelfde hoogwaardige ervaring via meerdere kanalen, het betekent niet dat ze elke keer dezelfde content willen zien. Om een ​​echte omnichannel-strategie te omarmen, moeten er meerdere contentvariaties worden gemaakt om rekening te houden met verschillende marketingkanalen, situaties en demografische doelgroepen. Lees in de whitepaper hoe een modern CMS hierbij kan ondersteunen.

De toegevoegde waarde van een modern CMS in het digitaal transformeren van je organisatie

Actueel blijven in dit digitale landschap vereist een andere manier van zakendoen. Je moet een digital-savvy organisatie worden. Voor een succesvolle digitale transformatie moet je de voordelen van een modern CMS omarmen. De whitepaper beschrijft de vijf voordelen van een modern CMS:

  • Een centrale plek voor contentmanagement en websitebeheerder.
  • Betere besluitvorming door beter inzicht in de contentperformance.
  • Silo’s tussen afdelingen worden geëlimineerd, dit zorgt voor betere productiviteit.
  • Een flexibele CMS-architectuur zorgt voor kostenbesparing op de lange termijn.
  • Een modern CMS zorgt voor een consistente merkbeleving en customer experience.
In vier weken van idee naar MVP met een best-of-breed CMS

De whitepaper beschrijft hoe je de digitale transformatie van jouw bedrijf kunt versnellen met een headless CMS. Hierbij wordt het Magnolia CMS als leidraad genomen. Lees hoe je in vier stappen een minimum viable product (MVP) implementeert. Lees ook wat de toegevoegde waarde van een best-of-breed CMS is als onderdeel van je digitaletransformatie-strategie.

Jan Schulte