0
3.0k
Channel: B2B Digital

Waarom publicatie van merkgerelateerde antwoorden belangrijk zou moeten zijn voor jouw merk

In het afgelopen decennium hebben we een verschuiving gezien in het zoekgedrag van consumenten. Het hele zoekecosysteem is spraakzamer geworden dankzij de introductie van natural language processing (NLP) en de opkomst van stemassistenten en chatbots. De klantreis begint steeds vaker met een specifieke vraag.

Consumenten zijn in de afgelopen jaren getraind in het stellen van specifieke vragen en maken hier gebruik van tijdens de klantreis. Zij vertrouwen erop dat het zoekecosysteem hun voorziet van het juiste antwoord. Maar zijn deze antwoorden wel zo betrouwbaar? En hoe ga je om met contentfarms die willen profiteren van klikken of een advertentie voor de beste concurrent van het bedrijf?

Waarom search belangrijker is dan ooit in het tijdperk van “no-click” zoekopdrachten

Yext heeft onderzoek gedaan naar hoe Fortune 500-bedrijven de meest gestelde vragen over hun bedrijf beantwoorden en wat de verschuiving naar een vraaggestuurde customer journey voor invloed heeft op de vindbaarheid en ranking van bedrijven in Google. Deze whitepaper gaat in op:

  • Wat merken riskeren door geen antwoorden te geven op klantvragen.
  • Hoe het leveren van geverifieerde antwoorden het vertrouwen van de consument vergroot en de conversie stimuleert.
  • Waarom search belangrijker is dan ooit in het tijdperk van “no-click” zoekopdrachten.
Waarom search belangrijker is dan ooit

Ongeveer 51 procent van het websiteverkeer komt van organisch zoeken blijkt uit onderzoek van BrightEdge. Daarnaast blijkt uit cijfers van SearchEngine Journal dat 39 procent van het online advertising budget wordt gespendeerd aan paid search. Er wordt verwacht dat bedrijven in de komende jaren nog meer zullen gaan investeren in online advertising.

De stijging van de zoekuitgaven weerspiegelt de toenemende concurrentie om te voldoen aan specifieke consumentenintenties. Zoeken is belangrijker dan ooit omdat het de intentie meer dan ooit onthult: 50 procent van de zoekopdrachten bestaat uit vier of meer woorden. Deze zoekopdrachten met meerdere woorden geven aan dat consumenten meer natuurlijke taalzinnen gebruiken en dat ze zeer specifieke resultaten verwachten. Lees in de whitepaper hoe je op deze trend kunt inspelen.

De drie typen antwoorden in search

De customer journey bestaat uit vragen, het zoekecosysteem kan consumenten voorzien van objectieve (op feiten gebaseerd) en subjectieve (op meningen gebaseerd) antwoorden. Google ziet een stijging van tachtig procent in mobiele zoekopdrachten en zoekopdrachten met “Zal ik”. Consumenten willen eigenlijk dat derden hun beslissingen afwegen, en dat is logisch.

Door de verschuiving in het zoekecosysteem is er een derde type zoekantwoorden ontstaan, het deceptieve antwoord. De verspreiding van, en het verlangen van de consument naar, subjectieve online informatie heeft ervoor gezorgd dat search een mix is geworden van relevante en foutieve informatie.

Merken leveren geen objectieve, door het merk geverifieerde antwoorden

Als merken niet direct de objectieve, nauwkeurige antwoorden op vragen over hun bedrijf geven, verdient iemand anders de klikken, transacties en het vertrouwen van jouw potentiële klanten. Maar om een merk controle te laten houden over zijn merk-geverifieerde antwoorden (informatie over een merk, geleverd door het merk zelf), is een gestructureerde, enkele bron van waarheid voor al zijn potentiële feiten vereist. Dit noem je een ‘knowledgebase graph’.

Yext heeft in dit onderzoek de knowledgebase graph van de Fortune500-merken in kaart gebracht. Slechts achttien procent van deze topbedrijven de meest voorkomende vragen over hun eigen merk beantwoorden, waarbij de overgrote meerderheid van de antwoorden wordt gegeven door een willekeurig assortiment websites van derden – inclusief niet-geciteerde bronnen en domeinen van concurrenten.

Waarom publicatie van merkgerelateerde antwoorden belangrijk zou moeten zijn voor jouw merk

Het is van cruciaal belang voor bedrijven om een groot deel van de aanbevolen resultaten voor relevante zoekopdrachten te verdienen, omdat consumenten in toenemende mate vertrouwen op de informatie die ze in de zoekopdracht vinden zonder ooit door te klikken naar de bron. Meer dan de helft van de mobiele zoekopdrachten op Google eindigt nu zonder een klik blijkt uit onderzoek van SparkToro.

Lees in de whitepaper hoe een platform zoals Yext je kan helpen bij het ontwikkelen en onderhouden van een knowledge graph van jouw merk. Lees daarnaast wat de voordelen hiervan zijn voor de vindbaarheid en Google ranking van jouw bedrijf.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Jon Buss