Deel dit artikel
-

19 miljoen groeigeld voor moeder Kortingscode.nl

De Global Savings Group, het moederbedrijf van onder meer Kortingscode.nl en Actiecode.nl, heeft een nieuwe financieringsronde afgesloten. Daarmee haalde het negentien miljoen euro op.

Dat maakte de Global Savings Group zojuist bekend. Investeerders in deze ronde zijn Holtzbrinck Ventures, Rocket Internet, Deutsche Telekom Venture Fund en ru-Net. Nieuw toetreder in deze derde ronde is en Deutsche bank.

De investering bestaat uit venture capital ter waarde van 10,2 miljoen euro en een lening van negen miljoen euro.

Dit is de grootste ronde het bedrijf uit de stal van Rocket Internet afsloot. Hiervoor haalde het in totaal zestien miljoen euro op.

Een van de doelen van de investering is het werkterrein te verbreden in de lifestyle- en traveldealsmarkt. In Nederland werden hierom de labels Savly en VakantieDetective gelanceerd. Er wordt ook actief gezocht naar overnames.

De Global Savings Group vergrootte in 2017 zijn bereik door verscheidene uitgeefpartners van naam op zijn netwerk aan te sluiten. Onder hen: SPIEGEL Online, Metronews, the Daily Mail, L’Express, Le Monde, El Pais en Corriere Della Sera. Zij helpen GSG de advertenties van diens reclamepartners tonen. Een vakantiedeal van Elmar Reizen gaat, bijvoorbeeld, via Vakantiedetective naar de site van een landelijk dagblad. Elmar betaalt enkel voor geleverd resultaat, wat kan worden gedefinieerd als het leveren van belangstellende of kopende klanten (leads of sales). De krant en GSG verdelen de vergoeding.

De bruto omzet, voor derden gerealiseerde handel, komt dit jaar uit op ongeveer 675 miljoen euro. Dat is 45 procent meer dan in 2016. Ook dit jaar wordt naar verwachting met winst afgesloten.

Deel dit bericht

8 Reacties

Joost

Hoop geld voor wat blackhat backlinks

Erwin Boogert

Licht toe?

JW van Tilburg

Ik zit al klaar met een bak popcorn te wachten op Joost’s reactie

Janien

JW van Tilburg: Je hoeft niet te wachten, dan geef ik het antwoord alvast wel. Joost heeft gelijk. De manier waarop kortingscode websites werken moet heel snel door zoekmachines keihard afgestraft worden. Walgelijk hoe het kliksysteem werkt -> klik -> scherm in de achtergrond -> cookie gezet -> cashen maar. Dit neigt gewoon naar cloaking. Bovendien spammen kortingscode websites de zoekresultaten enorm onder op dit moment. Vaak ook voor webshops waar geen kortingscodes voor beschikbaar zijn.

Frans Jan Boon - Add to Friends

Ik denk dat dit business model geen lang leven meer beschoren is. Er is al langer weerstand bij adverteerders (zie dit oude maar nog actuele artikel: http://www.addtofriends.nl/2011/07/het-einde-van-kortingscodesites/), Google zal -door de focus op kwaliteit van zoekresultaten- hier ooit iets aan gaan doen, en affiliate netwerken roeren zich ook (denk aan ontwikkelingen zoals ‘real attribution’ door Tradetracker).

Hobby-ist

Ik vind jouw artikel uit 2014 een stuk sterker Frans Jan:

http://www.addtofriends.nl/2014/11/waarom-online-shoppers-niet-kopen/ Al zitten ook daar nog veel fouten in overigens, maar daar benoem je in ieder geval wel een probleem waar korting-sites een oplossing bieden. Mits goed ingezet natuurlijk, je moet wel de skills hebben om een mooie / goede samenwerking te kunnen opzetten die werkt voor twee partijen.

Overigens is Real Attribution juist een goede ontwikkeling, het haalt wat angst uit de markt en biedt adverteerders een oplossing om samen te werken met affiliate netwerken en publishers zonder adviesbureautjes te hoeven inzetten die op uurbasis angst verkopen over zaken waar je helemaal niet bang voor hoeft te zijn.

Frans Jan Boon - Add to Friends

Leuk dat mijn artikelen uit de oude doos nog gewaardeerd worden 🙂

Met het primaire doel en model van kortings(code)sites is ook niets mis, het wordt alleen teveel misbruikt.
Nog een ontwikkeling die ik in mijn vorige reactie niet noemde is Google Attribution, wat inzicht in de bijdrage van verschillende kanalen voor marketeers nog makkelijker maakt. Google Attribution is nu nog in beta maar wordt naar verwachting in het voorjaar van 2018 publiek (en gratis) gelanceerd.

Dennis de Zwaan - Conversive Online Marketing

Er word inderdaad onnodig angst gezaaid over kortingscode websites, wij gebruiken voor o.a. onze klanten een basketfreeze om kannibalisatie tegen te houden. Feit is echter dat kortingscode website een vaste plek hebben in de speurtocht van de consument (dit zie je in hun customer-journey en onderzoek van Google), en dat ze wel degelijk een toegevoegde waarde blijven bieden aan de affiliate campagnes van retailers.

De rede dat ze ook veel te vinden zijn via SEO is omdat consument simpelweg veel hierna zoeken en dus relevant is voor de consument. Wel zijn er veel slimme manier om meer grip te krijgen op het inrichten van deze campagnes. We hebben hier ook een artikel aan gewijd: https://conversive.nl/kortingscodes-een-kwelling-of-een-zegen/

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond