Deel dit artikel
-

HEMA zoekt oplossing voor problemen online fotodienst

Het stopzetten van de samenwerking van HEMA met de maker van digitale fotoboeken Albelli is rampzalig verlopen. Eerder gemaakte fotoalbums kunnen niet meer ingekeken of nabesteld worden. De Consumentenbond spreekt over ‘honderden klachten’.

HEMA had de overgang naar nieuwe software wel aangekondigd, maar veel gebruikers waren toch niet op de hoogte.

Aan het AD laat de retailer weten dat er de komende veertien dagen naar een oplossing wordt gezocht. ‘Mocht blijken dat deze oplossing haalbaar is, gaan we het eerst testen zodat we onze klanten niet weer teleur hoeven te stellen. Alles is er op gericht om een oplossing te vinden.’

Klanten zijn boos. Er is zelfs een Facebook pagina onder de naam HEMA steelt fotoalbums. Gedupeerden willen dat al voltooide albums in de oude software beschikbaar blijven of dat ze omgezet kunnen worden naar nieuwe software zodat ze in de toekomst nog ingekeken of nabesteld kunnen worden.

Deel dit bericht

3 Reacties

Noppe-Maalman

Ik ben erg ontevreden over de nieuwe software. Na jaren lang veel fotoboeken gemaakt te hebben lukt het me nu niet mijn foto’s die ik het boek wil plaatsen te openen.

Peter Koppers

Los van het feit dat oude albums niet overzetbaar zijn (en dat is waar HEMA zich nu op richt) is de nieuwe software het echte probleem: Taai, langzaam, en met veel minder mogelijkheden dan die van Albelli. Neemt HEMA de creativiteit van haar klanten wel serieus? Wie op hoog niveau heeft zich deze droeve software laten aansmeren? De nieuwe software blijft, zo zegt HEMA in haar nieuwsbrief. Prima, ik stap over naar Albelli.

N

Ook ik ben niet blij met de nieuwe software en wist wel tijdig van de vernieuwing; was tijdig vermeld maar ik had simpelweg geen tijd om t boek voor 16/2 af te maken. Na een hoop omwegen mijn halve fotoboek in de nieuwe software af kunnen maken. Mensen van de klantenservice waren vriendelijk en behulpzaam, ondanks alle klachten die ze ongetwijfeld aan hebben moeten horen. Nu ben ik benieuwd naar t resultaat, wat ik hopelijk snel op mag halen!
Misschien heel Nederlands maar ik vind dat ze wel meer korting dan €10 mogen geven bij een bestelling in de nieuwe software (zoveel extra tijd in moeten stoppen)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond