Deel dit artikel
-

Actiecomité XS4ALL Moet Blijven richt zich tot nieuwe KPN CEO Leroy

Dominique Leroy begint pas in december aan haar nieuwe functie van CEO van KPN, maar nu al heeft ze een open brief ontvangen van het actiecomité XS4ALL Moet Blijven. ‘Vanuit uw kennis en ervaring vragen wij u om aan te dringen bij KPN om zo spoedig mogelijk haar verantwoordelijkheid te nemen voor de toekomst van XS4ALL’, schrijven Sjoera Nas, Kirsten Verdel, Marleen Stikker en Doke Pelleboer namens het actiecomité.

Sinds KPN heeft aangekondigd dat zij het merk XS4ALL wil opheffen, verkeren KPN en XS4ALL in een publieke loopgravenoorlog. Leroy zal na haar aanstelling haar aandacht meteen moeten richten op de ondernemingsraad (or) van XS4ALL. Het personeel heeft aangekondigd naar de Ondernemingskamer te stappen. De or heeft geen vertrouwen in het merkenbeleid van KPN, dat tot nu toe alleen maar tot opzeggingen heeft geleid. XS4All zou zijn verwaarloosd door KPN, ook is er sprake van wanbeleid, vindt de or. KPN heeft die kritiek verworpen.

‘Verkoop zou ook een reële mogelijkheid zijn die de one brand strategy in tact houdt,’ schrijven de actievoerders in hun brief aan Leroy. ‘Het lijkt er echter op alsof het opheffingsbesluit alleen vanuit boekhoudkundige overwegingen is opgesteld, zonder gedegen inventarisatie van de wensen van de markt en van de complexiteit van de hoogwaardige techniek waarop de XS4ALL diensten zijn gebaseerd.’

KPN dient nog een definitief besluit te nemen over het doorzetten van de plannen. Volgens bronnen gebeurt dat waarschijnlijk voor 1 oktober. Er wordt niet gewacht tot Leroy per 1 december aantreedt.

XS4ALL bedient circa 240.000 klanten met onder andere internettoegang, hosting en colocatie.

Deel dit bericht

7 Reacties

M.

Je zal maar ergens moeten starten in zo’n slangenkuil.

Peter

Wat lijkt me dit een naar bedrijf om voor te werken, zoveel verzuurde medewerkers. Echt triest dat er zoveel klagers zijn… Als je het niet bevalt bij je werkgever, waarom vertrek je dan niet?

Natascha

Deze organisatie is vooral met zichzelf bezig in plaats van met de klant. Het was ooit zo’n mooi bedrijf, nu is het een zeurende, etterende slangenkuil. Ik ben hierom vertrokken bij XS4all en met mij hopelijk vele anderen.

Derrick

Natascha,

Ze zijn mensen zoals jou liever kwijt dan rijk. Als mensen toch echt eens wisten waar xs4all voor staat, zouden ze wel anders piepen. Heeft er ook maar iemand gevraagd of de medewerkers erop zitten te wachten? Nee want jullie zijn zogenaamd alles wetend.

Edwin

Het recht moet zijn loop hebben, zeker als je je een verantwoordelijk bedrijf wilt tonen en geen verzuurder van je personele sfeer wilt zijn.

Loukie

Verzuurde medewerkers? Waar hebben jullie het over? Prachtig bedrijf!
Doorvechten, xs4all! Wij willen jullie houden. De nieuwe ceo zal hopelijk wijs zijn en niet een mooi bedrijf gewoon zomaar opheffen. Als xs4all verdwijnt ben ik ook weg, en hopelijk kunnen we mee!

Wouter tetrode

Inderdaad, (Ben pas twee jaar xs4aller, woonde daar voor in het buitenland) het is een perfecte provider.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond