Deel dit artikel
-

Affiliateprogramma’s flink teruggeschaald

Diverse affiliateprogramma’s worden als gevolg van het coronavirus flink teruggeschaald. In Nederland zijn onder meer Gamma, Jumbo, Albert Heijn en Coolblue tijdelijk gestopt met banneradvertenties.

Albert Heijn verduidelijkt dat de promotie mag blijven staan, maar er geen vergoeding voor zal uitkeren. Alle banners zijn overschreven naar een ‘lege’ uiting.

Albert Heijn schrapt verder voor altijd zijn e-CPC vergoeding en wil zo snel mogelijk live gaan met de conversietracking. Daaronder worden alle methoden verstaan om gegevens te verzamelen over conversie aantallen en percentages.

In veel gevallen is men gestopt omdat de leveranciers de vraag niet aankunnen of omdat winkels noodgedwongen zijn gesloten.

In de VS heeft Amazon zijn bestedingen via Google Ads tot bijna nul teruggeschroefd. De kraan werd eind januari al voorzichtig dichtgedraaid.

De meeste bedrijven communiceren hun beleid keurig aan relaties, behalve Coolblue, dat plotsklaps werd geconfronteerd met tekorten en van de ene dag op de andere zijn banners introk. Pas enkele dagen later vernamen affiliatepartners de reden.

Werknemers van veel affiliatenetwerken werken van huis. Awin heeft alle trainingen en evenementen tot 30 juni geannuleerd.

Deel dit bericht

2 Reacties

Lucas

In tijden van nood leer je je vrienden kennen.

frits

wat een lariekoek, de online omzet vliegt de pan uit ook voor de affiliates. Dan moet je wel de juiste adverteerders kiezen, bovenstaande partijen hebben het of veel te druk (supermarkten) of geen voorraad. gelukkig zijn er anderen die wel met hun partners (ons affiliates) rekening houden en door gaan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond