Deel dit artikel
-

Van Gogh Museum en Greenchoice naar Digital Marketing Live!

Influencer marketing is de afgelopen jaren exponentieel gegroeid – het is nu vier keer zo groot als twee jaar geleden. De industrie is geëvolueerd van een veelbelovende marketingtactiek naar een essentieel onderdeel van veel marketingbudgetten. In een paneldiscussie met een influencer (FC Roelie) en Divimove bespreken we volgende week op Digital Marketing Live! de aankomende trends.

Het grootste event van de Benelux op het gebied van online marketing, advertising en interactive media vindt volgende week donderdag plaats in de Beurs van Berlage. Ook deze zevende editie vindt plaats in een dynamische setting met doorlopende sessies, pitches, interviews, marketing-tech demo’s, startups, paneldiscussies, workshops en round tables. En…bijzondere sprekers!

Met meer dan 4,5 miljoen fans op Facebook en bijna 700.000 op Instagram is het Van Gogh Museum de laatste jaren uitgegroeid tot een wereldspeler in social media. Met innovatieve projecten zoals #SunflowersLIVE en #Vincentdeservesthis gebruikt het museum de nieuwste mogelijkheden van de platforms en slaat het succesvol een brug tussen, marketing, communicatie en PR. Jacob van der Vlugt vertelt er meer over.

Agile Marketing is hot! De tijd dat marketeers, communicatiespecialisten en reclamebureaus puur op fingerspitzengefühl maanden bezig waren om in één keer een grote campagne te lanceren, is voorbij. Steeds meer marketingteams beseffen dat de rijkdom van data, de steeds bredere toepassing van digitale media en het snel veranderende gedrag bij klanten, vragen om een andere aanpak. Bas Bisschops, Hoofd Marketing & Communicatie Retail van ABN AMRO is met zijn teams anderhalf jaar geleden begonnen met Agile Marketing. Hoe zijn de teams dan ingedeeld? En wat betekent Agile Marketing nou precies voor een marketingafdeling?

De huidige organisatiestructuur en het tekort aan digitaal goed opgeleide werknemers maken dat de Nederlandse Chief Marketing Officers (CMO’s) worstelen met de implementatiesnelheid van de digitale transformatie. De CMO’s van vandaag de dag moeten zowel verstand hebben van data en technologie, als van merkstrategie en creativiteit. Ook zijn ze druk bezig om de kloof tussen de oude en de nieuwe generatie marketeers te dichten. Dit en meer blijkt uit het  ‘Report on Marketing Innovation’ waarvoor Deloitte, in opdracht van IAB Nederland, 25 toonaangevende CMO’s heeft ondervraagd. Je hoort de resultaten van Nathalie Peters van IAB.

Greenchoice is koploper op het gebied van duurzame energie en klantvriendelijkheid. Om dat te blijven investeert Greenchoice in innovatieve producten en projecten. Samen met klanten en partners verkende Greenchoice bijvoorbeeld de mogelijkheid van een lokale deeleconomie voor energie, gebaseerd op de blockchain. Commercieel directeur Marieke Romano-van den Hoek vertelt hoe ze dat gedaan hebben.

Digital Marketing Live! is er op 31 mei. Tickets hier.

Foto: Peter Boer

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond