Deel dit artikel
-

AOL: meer advertenties, magere winst

AOL heeft twee keer meer advertenties verkocht dan het kwartaal ervoor, deels door de groei als video advertenties, maar de winst van 2 dollarcent per aandeel was een forse tegenvaller. Analisten hadden 35 cent verwacht.

De tegenvaller – twee miljoen dollar versus 20,8 miljoen vorig jaar, op een omzet van 561,3 miljoen dollar – was mede het gevolg van herwaarderingen van de bezittingen en vooral Patch.com werd flink afgewaardeerd.

De totale advertentieomzet groeide naar 386 miljoen dollar, veertien procent meer dan een jaar geleden. Display advertenties wereldwijd zijn vijf procent gegroeid. Search leverde ook een groei van vijf procent op. In het algemeen kan AOL het groeitempo van Google en Facebook niet bijhouden.

Het zijn vooral video-advertenties die AOL veel opleveren. Het bedrijf nam onlangs voor 405 miljoen dollar zijn video advertentienetwerk Adap.tv over. Dat was de grootste overname onder de huidige CEO Tim Armstrong. Voor AOLs vlaggenschip The Huffington Post werd 315 miljoen dollar betaald.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond