Deel dit artikel
-

Arla neemt media en creatie in huis

Zuivelproducent Arla neemt de touwtjes zelf in handen waar het gaat om reclameproductie en -distributie.

Op het hoofdkantoor in Denemarken is een speciaal samengesteld dat zelf gaat bepalen via welke offline en online mediakanalen er reclame wordt gemaakt. En hoe die reclame eruit ziet.

De Denen zijn niet de eerste die dat doen, maar de stap staat wel voor een bredere trend. Die laat zien dat klanten van mediabureaus inmiddels zelf zo bedreven raken in medialand dat ze daar geen bureau meer voor nodig hebben. Ook de creatie van reclabmeuitingen neemt Arla zelf in handen, weet The Drum.

Dit model wil het ook uitrollen naar de andere landen waar de zuivelproducent actief is met zijn merken.

Arla neemt niet radicaal afscheid van specialistische digitale en mediabureaus. De verhoudingen en de rollen veranderen wel. Het bedrijf wordt nog meer de regisseur en strategisch coördinator over het werk dat bureaus als onderaannemers uitvoeren.

Foto: Stig Nygaard (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond