Deel dit artikel
-

Audax Groep koopt BookSpot

Audax neemt het digitale platform en de mensen van boekenclub Bookspot.nl over van NovaMedia om zijn eigen e-commerceactiviteiten en -expertise uit te breiden.

Hoeveel geld met de overname is gemoeid, houden de partijen voor zich. Bookspot beleefde twee jaar geleden een herlancering en schudde daarmee de oude merknaam ECI en het bijbehorende imago van zich af. De klanten gingen mee in deze rebranding.

BookSpot levert jaarlijks 650.000 producten af bij 200.000 klanten in Nederland en België. Audax gaat het platform breed inzetten, waarbij het voor de verschillende Audax-formules een online verkooppunt wordt.

Boudewijn Poelmann van NovaMedia zegt in een persbericht: “Met de komst van Amazon op de Nederlandse markt past BookSpot beter bij Audax Groep, die beschikt over ruim duizend fysieke verkooppunten, dan als stand alone. Onder de vleugels van Audax heeft BookSpot nu de steun van alle winkels, dat is in deze tijden belangrijk.”

Audax levert bijna dagelijks aan ruim 170 eigen winkelpunten, 880 franchisewinkels en in totaal 5.400 buurt- en distributiepunten, waaronder verschillende retailers. De winkelpunten van Audax zijn onder andere AKO, Bruna, The Read Shop, Marskramer, Plantage, Toys2Play, Schiphol, treinstations en de boekenwinkels van de Bijenkorf. Ook via de post weet Audax de consument te bereiken. Met een eigen mediaportfolio van elf titels, waaronder Weekend, Vriendin en Santé, is het goed voor ruim drie miljoen lezers per maand in Nederland en België.

Foto: MJ Klaver (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond