Deel dit artikel
-

Bescheiden online ambities van Deen

Supermarkt Deen, met 82 winkels bescheiden van omvang, heeft online geen grote ambities. Dat zegt algemeen directeur Leendert van Eck tegen de Levensmiddelenkrant.

Er zit een gezonde groei in het aantal Deenklanten dat de boodschappen via internet bestelt, en in de bijbehorende omzet, zegt Van Eck. In de webshop biedt Deen een beperkt assortiment van zo’n 4000 producten aan. Vanaf het begin heeft het bedrijf er bewust bewust voor gekozen om online shoppers geen aanbiedingen of acties voor te schotelen.

‘Online zijn we wél echt onderscheidend met onze bloemenverkoop. Door heel Nederland bezorgen we zeer succesvol bloemen,’ zegt de directeur. ‘Als kleinere formule willen we geen leidende, maar een volgende speler te zijn op internetgebied. We hebben niet de financiële slagkracht om 200 IT’ers aan het werk te zetten om voor ons supergeavanceerde webshoptechnologie te ontwikkelen.’

De bestel-app helpt om een goede indruk van de online wensen van de klanten. Welke producten worden veel besteld, met welke regelmaat en welke zijn online minder populair?

Ook fysieke uitbreiding is niet voorzien. ‘We hebben niet per se de ambitie om veel groter te worden dan nu. Onze slagkracht als kleine regionale speler is juist kenmerkend voor Deen en verklaart ons succes.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond