Deel dit artikel
-

Beslist.nl scherpt propositie aan

Vergelijkingssite Beslist.nl gaat zich meer profileren als ‘full service digital marketing agency’. “Inhoudelijk doen we dat al jaren, maar vertellen het niet goed”, aldus operationeel directeur Leon Kramer.

Tot op heden lag de nadruk in de perceptie vooral op het online winkelcentrum Beslist.nl. Met SEA, SEO en retargeting zorgde het bedrijf uit Arnhem voor verkeer naar de site met de hoop dat een consument daar vandaan doorklikt naar een shop. En dan iets koopt.

“Maar wat we doén is digital marketing voor webshops. Dat moeten we beter duiden.” Daarom zijn vandaag alle klanten, webwinkels, benaderd over de nieuwe aangescherpte propositie: Beslist als ‘full service digital marketing agency’.

Binnen deze benadering staat full service vooral voor de breedte van het werkterrein. Beperkte het bedrijf zich tot op heden enkel tot SEA, SEO en retargeting, daar komt vandaag een nieuw kanaal bij: Google Shopping. “Meer verkeer en meer conversie. Daarna komen er nog een paar relevante kanalen bij, drie à vier. Kanalen die aanstuurbaar zijn en waar je geld mee kan verdienen.” Dat zijn bijvoorbeeld e-mail, Facebook en sites als Marktplaats.nl en Speurders.

“Full service houdt ook in, dat we meer in dialoog gaan met de klant.” Een van de gespreksonderwerpen is, dat Beslist.nl meer klanten wil die CPS afrekenen en niet meer CPC.

Eind september 2017 stelde Google zijn zoekmachine Shopping ook open voor productvergelijkers. Net zoals webwinkels konden vergelijkers vanaf dat moment ruimte inkopen in de zoekresultaten. Vergelijk.nl was destijds de eerste, Beslist.nl neemt het Googlekanaal nu ook op in zijn pallet.

Foto: HJZ2009 (cc)

Deel dit bericht

4 Reacties

LBI - Let's build IT B.V.

Het model wat Beslist al tijden probeert door te voeren (CPS / in beslist zelf) is absoluut geen aanwinst voor de aangesloten webwinkels.

Beslist begon met een CPC model met prijsdifferentiatie per categorie. Dat is een fijn model voor vele winkels. Kosten zijn beheersbaar en je bind nieuwe klanten aan je eigen brandname.

Voor kleinere klanten werd het “winkelwagen model” opgedrongen (sinds een jaar terug). Mijn ervaring was bijzonder slecht. Ik werkte bij een webwinkel en was tevreden met het CPC model. Het was slikken of stikken. Nu winkelwagen model en anders klant af.

Ze hebben gelukkig niet de monopoly positie die Kieskeurig ooit had. Sinds Google shopping is zowel kieskeurig als beslist een minder significant kanaal geworden. Uiteindelijk besloten klant-af te zijn.

De arrogantie waarmee ze model door de webwinkels strot heen duwen is van de zotte. Met meerdere contact gehad (ook de grote). Voor de grotere werd die keuze niet zo stellig opgelegd (fonq, coolblue, cameranu) etc hebben allemaal nog het CPC model.

Kleinere die wel akkoord zijn gegaan zijn nu opgescheept met een CPS model, en wat voor één. Het is rampzalig. De gehele bestel procedure loopt nu via Beslist.nl zelf maar werkelijk ALLE verantwoording (klanten rechten) worden door middel van voorwaarden afgewimpeld naar de webshop. De webshop betaald naast een FORSE CPS afdracht ook nog kosten aan Beslist die zelf optreed als PSP.

Om het nog erger te maken, wanneer een klant gebruik maakt van zijn retourrecht mag je deze zelf als webwinkel afhandelen. De CPS procentuele afdracht krijg je niet terug.

Daarnaast voldoet Beslist niet eens aan de Nederlandse wetgeving. Ze bieden geen betaalmethode waarbij je als consument maximaal 50% vooruit hoeft te betalen. Ook het bestel proces voldeed (toen ter tijd) van geen kanten aan geldende wetgeving. Ik neem aan dat dat inmiddels verbetert is. Edoch geen andere optie dan 100% vooruit betalen is in strijd met Nederlandse wetgeving voor online winkelen.

LBI

Ter aanvulling:

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/betaalmogelijkheden-bij-online-aankopen

“De ondernemer mag u niet verplichten om het hele bedrag vooraf te betalen. Hij moet u in ieder geval één betaalmogelijkheid aanbieden waarbij u minstens de helft van het bedrag achteraf kunt betalen.

Betaalt u het bedrag volledig of gedeeltelijk vooruit? Dan doet u een aanbetaling. In de wet staat dat een ondernemer niet (alleen) in zijn algemene voorwaarden mag zetten dat een klant meer dan de helft vooruit moet betalen. Wil de ondernemer dat u meer dan de helft van het aankoopbedrag vooruitbetaalt? Dan kunt u daar samen met de ondernemer een afspraak over maken. Of u kiest een andere ondernemer die wel de mogelijkheid biedt om achteraf te betalen.

Let op: de maximale aanbetaling van 50% geldt alleen voor de online aankoop van producten. Koopt u bijvoorbeeld een dienst of een reis? Dan geldt er geen wettelijk maximum voor de aanbetaling. U moet dan met de ondernemer afspraken maken over de aanbetaling”

Dennis de Zwaan

Oh jeetje toch.

Herman

Beslist.nl is na hun gejammer ook weer wat betere plekjes gekregen in de organische resultaten. Soms wel 3-4 zoekresultaten van beslist.nl, waardeloos. Het is tijd dat Beslist.nl eens op eigen benen gaat staan. Geen vervuiling meer in de organische zoekresultaten svp.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond