Deel dit artikel
-

Bol.com en Tonny Media houden crossover-podcastcampagne

Bol.com laat vier titels van podcastuitgever Tonny Media een eigen product verzinnen en, als onderdeel van die campagne, gaat het ook op de markt brengen via zijn platform.

De campagne heet ‘De Onderneem Game’, loopt in de komende weken en is te horen bij ‘Man Man Man, de podcast’, ‘De Zelfspodcast’, ‘Geuze & Gorgels’ en ‘BROERS’. Dat zijn stuk voor stuk bekende titels die draaien om bekende personen en daarom een aanzienlijke eigen luisterpubliek hebben.

Het cumulatieve bereik van de podcasts is circa 2,4 miljoen plays per maand, aldus Tonny Media desgevraagd.

Gedurende zeven weken zullen de presentatoren elke stap van het ontwikkelingsproces moeten doorlopen: van concept tot slagzin en promotie. Bol.com voorziet de makers elke uitzending van een nieuwe opdracht en tip. Via de respectievelijke instagramkanalen wordt de achterban direct betrokken bij de ontwikkeling.

Luisteraars steunen hun favoriete podcastmakers door op hen te stemmen. Aan het einde van de campagne wordt gemeten welk productidee het populairst is. Deze makers winnen de ultieme prijs: zij lanceren hun product en dit wordt daadwerkelijk verkocht op bol.com. Het zullen producten worden die de makers in hun eigen leven missen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond