‘Consument zoekt reclamevrije omgevingen op’

De (online) advertentiemarkt zal 20 tot 30 procent inleveren in de komende vijf jaar. Dat voorspelde Publicis Groupe’s Rishad Tobaccowala een dezer dagen op een congres in New York. “We krijgen steeds minder reclame.”

De topman van de reclamereus waarschuwde dat we de tijdsbesteding van de consumenten niet voldoende respecteren en advertenties ook niet voldoende waarde hebben. En dus zoeken steeds meer consumenten bewust steeds vaker reclamevrije omgevingen op, zoals Netflix.

Om die reden gelooft Tobaccowala niet dat Netflix, ondanks andere berichten hierover, reclame zal introduceren. De reden dat Netflix zo’n succes heeft, aldus Tobaccowala, is dat deze videodienst reclamevrij is.

Tobaccowala voorspelde ook dat de grote platforms Facebook, Google en ook Amazon in de toekomst minder belangrijk worden omdat ‘slimme marketeers’ leren om rechtstreeks met klanten te communiceren. ‘Als je direct verkoopt, begrijp je wat de kracht van data is.’

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug