Deel dit artikel
-

Google verwijderde in 2018 2,3 miljard dubieuze advertenties

Google heeft vorig jaar 2,3 miljard dubieuze advertenties opgeruimd, oftewel 6 miljoen per dag. 58 miljoen reclames waren ronduit schadelijk, namelijk een poging tot phishing (het hengelen naar persoonsgegevens).

De cijfers komen van Mark Howe, directeur advertenties van Google in Europa, die hierover sprak met het ANP.

Het aantal verwijderde advertenties ligt overigens lager dan in 2017, toen Google wereldwijd 3,2 miljard advertenties verwijderde.

Ook zijn ruim 1 miljoen accounts geblokkeerd. Dat is bijna twee keer zo veel als een jaar eerder.

‘De ideale situatie zou nul schadelijke advertenties zijn. Ik weet niet hoeveel ‘bad ads’ er toch doorheen glippen, of dit het topje van de ijsberg is of niet. Hopelijk zijn we de draak aan het verslaan’, zegt Howe.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond