Deel dit artikel
-

‘HEMA is het meest verleidelijke Nederlandse merk’

HEMA is door de Nederlandse consument uitgeroepen tot het meest verleidelijke Nederlandse merk. Althans volgens de Brandscan 2014 van onderzoeksbureau Totta brand lab. HEMA eindigt hierin op de tweede plaats net achter Google.

De Brandscan heeft de merkverleiding van zo’n honderd merken onder bijna 9000 consumenten in kaart gebracht. Dit gebeurt aan de hand van 24 motivaties, belangen en behoeften. Des te beter een merk in staat is deze drijfveren aan te spreken, des te verleidelijker een merk is.

Digitale merken doen het goed: zo eindigt YouTube op de derde plaats en staat Samsung nog hoger dan Apple. Facebook, Instagram en Microsoft hebben de Top 20 gehaald.

Naast het aanspreken van veel gevoelens, spreken verleidelijke merken ook onderscheidende drijfveren ten opzichte van de concurrenten aan. Dit druist in tegen de traditionele merkpositionering, waarbij juist een duidelijke focus gepromoot wordt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond