Deel dit artikel
-

Imbull zet afterburner aan voor internationale uitrol

Het bedrijf achter sites als Kortingscode en Actiekrant.nl lanceert zijn internationale merk: Flipit.com. De couponsites gaan eerst in zeven landen live, met als uiteindelijk doel in vijftig lokale talen operationeel te worden.

“Ik wil wereldwijd het nummer-een-merk worden op dit gebied. Niemand werkt globaal in lokale talen. Dat gaan wij doen.” Jochem Vroom, met Jelle van der Bij oprichter van Imbull, maakt een omtrekkende beweging om die ambitie te realiseren. In plaats van veel promotiegeld te verstoken in Engeland en Amerika, richt hij zich op de opkomende landen. “Dan kun je snel marktleider worden.”

Woensdag ging de eerste lokale site live, die in België. Daarna volgt Polen. Daarna staan Frankrijk, Zwitserland, Spanje, India en Engeland op de agenda. In de laatste is de couponmarkt het verst gevorderd in Europa.

‘Hoe komt de site er in jouw land uit te zien?’, leest de tekst op Flipit.com ‘Dat bepaal jij. Dat kan een couponapplicatie die je informeert op basis van geografische locatie, een app voor Google Glass of een papieren postdienst die gepersonaliseerde bonnen bij je aan de deur bezorgt.’

Vroom: “De basis van alle sites ligt in kortingscodes en besparen. Maar welke vorm dat er land krijgt, laten we aan het publiek over. We willen de interactie aangaan. Wensen inventariseren, bouwen, splittesten, doorvragen, werken met panels, alles om dichter op de consument te zitten.”

De conceptuele basis van Flipit is vergelijkbaar met het nieuwe Kortingscode.nl. Die site is niet zozeer ingericht op het promoten van kortingsbonnen, legt de ondernemer uit, maar op het realiseren van besparingen bij de consument in bredere zin.

Deel dit bericht

4 Reacties

Paul Haarman

Wanneer ik de deals van Flipit vergelijk met die van Groupon valt me direct op dat de kortingsdeals van Flipit veel geloofwaardiger overkomen dan die van Groupon. Groupon zorgt natuurlijk voor een megakorting en promoot een deal keihard, maar de deal is eigenlijk “too good to be true” in de ogen van de consument. Het product wordt teveel afgewaardeerd door de te hoge korting waarmee de geloofwaardigheid van de retailer in het geding is. Ook de kosten voor de retailer zijn erg hoog. Bij Flipit zie ik meer de menselijke maat en ik geloof daarin. De lokale approach staat mij ook aan. Ik zie die internationale uitrol wel zitten.

Ron Thomassen

Helemaal eens met je bevinding Paul. Dit is tevens een van de voornaamste uitkomsten van het waardebonnen onderzoek dat AffiliPRINT onlangs uit heeft laten voeren. Graag stuur ik dit onderzoeksrapport in zijn geheel aan je toe. Stuur je daarom even een mailtje aan r.thomassen@affiliprint.nl?

Simon Rustenburg

Imbull blijft ‘gewoon’ een laag over affiliatenetwerken heen.
Het is een herpublicatie van acties/kortingen die publiekelijk beschikbaar zijn.

Desalniettemin hebben ze veel inventory en dat is knap. Maar echte waarde creeer je pas wanneer je directe deals kan maken met de e-commerce partijen. Nu ben je ‘gewoon’ een affiliate met een leuke frontend.

Jochem

@Paul & Ron: Thanks, wij geloven ook in deze menselijke maat. Een kortingscode die internationaal veel succes geniet is bijv. de code voor gratis verzending.

@ Simon: Wij hebben te allen tijde zo’n 100 deals lopen die exclusief beschikbaar zijn op onze websites in Nederland ( voor een overzicht bijv. http://www.kortingscode.nl/exclusieve-kortingscodes/ ) Met deze +/- 400 deals (mnd) kan je 100.000en producten (exclusief) met korting kopen. Ook krijgen wij wekelijks zo’n 80 aanvragen (sterk groeiende) binnen van – niet affiliate marketing – gerelateerde partijen, wij gaan steeds vaker over tot directe deals met deze e-commerce partijen. Houd er rekening mee dat wij door groei van ons account management team met vrijwel al onze grote adverteerders ook direct contact onderhouden om samen een win-win situatie te creëren.

Affiliate netwerken zijn wel degelijk belangrijk in deze mix. Voornamelijk door goede relaties met adverteerders & de enorme longtail.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond