Deel dit artikel
-

Media Markt breidt loyaltyprogramma uit

Na Nederland introduceert Media Markt zijn nieuwe loyaltyprogramma ook in Duitsland. Clubleden kunnen online bestellingen gratis laten bezorgen en hebben een dubbele retourperiode.

Wie zich voor het programma inschrijft maakt ook kans op prijzen bij de maandelijkse loterij en vindt al zijn aankoopbonnen terug in de Club-app. Het loyaltyprogramma is kanaaloverstijgend, wat inhoudt dat het zowel werkt in de online winknel en in bakstenen winkels.

De voordeeltjes komen niet enkel richting de consument rollen. Media Markt krijgt met de app immers een extra kanaal naar de klant toe. Daarnaast verwerft het toestemming om die klant iedere maand te benaderen met informatie uit de loterij. Even zo goed kan de retailer de klant- en productkennis gebruiken voor upselling en reminders aan bijvoorbeeld servicebeurten of vervanging.

Duitsland loopt iets achter op Nederland, aangezien het klantentrouwprogramma hier al een maand geleden werd gelanceerd. Het bestaan ervan werd in december per e-mail bekendgemaakt aan zeshonderdduizend ontvangers van de nieuwsbrief. Kort na de jaarwisseling hadden zestigduizend klanten, tien procent van het bestand, zich aangemeld voor de clubkaart.

Foto: Kevin D (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond