Deel dit artikel
-

MeMo2 en Publicis winnen 4 IAB Europe Research Awards

De Nederlandse Crossmedia meetspecialist MeMo2, en Publicis, Albert Heijn, Duracell en IGLO, hebben vandaag vier prestigieuze IAB Europe Research Awards gewonnen.

In de categorieën Best Use of Research Budget, Brand Advertising Effectiveness, Crossmedia Research en Research Innovation gingen de Nederlanders met goud naar huis. De winnaars in de in totaal acht categorieën werden vandaag bekendgemaakt tijdens Interact, het jaarcongres van IAB Europe. Dat werd dit keer virtueel gehouden.

De winnaars leggen hun casus uit: “Het unieke aan de ingezonden case ligt in het feit dat retailer Albert Heijn en de individuele CPG merken Duracell en IGLO onder coördinatie van Publicis Media intensief met elkaar hebben samengewerkt om de effectiviteit van crossmedia advertising optimaal te laten renderen met instore promoties en zichtbaarheid op de winkelvloer.”

Het platform THX brengt het bereik van radio, televisie, outdoor, bioscoop en alle digitale media geïntegreerd zeer nauwkeurig in beeld. Het Shopper Analytics-platform voegt daar consumptie en verplaatsingsgedrag aan toe, betrokken van een groep van ruim tienduizend consumenten. Dat stelt de marketeers in staat om het effect te meten van reclame. Er bestaan in Europa weinig andere van dit soort systemen.

Foto: Bob Farrell (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond