Deel dit artikel
-

Online omzetdeel H&M groeit

H&M Group heeft de online omzet in 2018 met 22 procent zien stijgen tot drie miljard euro. Het omzetdeel van het digitale kanaal nam toe van 12,5 tot 14,5 procent.

Het Zweedse modeconcern maakte gisteren zijn jaarcijfers bekend. Het aandeel op de beurs in Stockholm sloot de dag af met een stijging van zes procent. Beleggers waarderen de resultaten.

In de toelichting op de cijfers schetst CEO Karl-Johan Persson het beeld dat H&M blijft koers houdt met de ingezette digitale transitie.

Sinds enkele dagen zijn alle 47 landen gemigreerd naar een nieuwe e-commerceplatform, Duitsland als laatste, en vorig jaar gingen er drie nieuwe fulfillmentcentra open. De gezamenlijke omvang is 230.000 m2. Deze capaciteit is met name bedoeld voor afhankelijk van de internetverkopen.

In Engeland groeide het online kanaal met 38 procent harder dan de fysieke handel (-1%).

Behalve in het digitale kanaal investeert Persson ook in het optimaliseren van de fysieke winkels. De ervaring en dienstverlening daar moeten aansluiten op wat klanten in het digitale kanaal ervaren.

Foto: Matt Brown (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond