Deel dit artikel
-

PR- en marketingbureaus bundelen kennis jongeren en hun gezinnen

Acht Europese PR-, marketing- en communicatiebureaus bundelen de krachten op het gebied van jongerenkennis in het We Are Family-netwerk. Voor de Benelux is LVTPR een van de medeoprichters.

De bureaus merken een toenemende vraag naar specifieke doelgroepcommunicatie als het gaat om kinderen en jongeren en de families en gezinnen waarvan zij deel uitmaken. Niet alleen bij klanten als LEGO, Blizzard en Nintendo, maar ook bij toekomstgerichte NGO’s, banken en sportbonden.

Steeds meer bedrijven en organisaties beseffen dat jeugdige doelgroepen belangrijker worden en dat ze hen op een andere manier moeten aanspreken dan volwassenen. Bovendien zijn er belangrijke verschillen per land, zowel in cultuur als wetgeving.

De acht bureaus bieden voortaan geïntegreerde diensten van productdevelopment en consumentenonderzoek tot aan de lokale uitvoering van marketing-, PR- en retailcampagnes in vijftien verschillende Europese landen.

Klanten die een internationale campagne willen uitrollen kunnen uiteraard kiezen voor een internationaal bureau met lokale kantoren, maar vinden daar zelden de juiste experts voor doelgroepen als kinderen en jongeren in elke markt. De andere keuze was tot voor kort om per markt de beste bureaus te vinden, wat weer de nodige uitdagingen met zich meebrengt.

De bureaus binnen het netwerk werken ondertussen al anderhalf jaar samen, elk vanuit hun eigen expertise en met lokale kennis van landen en markten.

Het netwerk werkt aan concrete plannen voor een lokale vestiging in New York eind dit jaar en voor 2021 staat uitbreiding naar China op de agenda.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond