Deel dit artikel
-

Thuiswinkel.org lanceert pan-Europees keurmerk samen met Ecommerce Europe

Leden van Thuiswinkel.org mogen vanaf vandaag het pan-Europese keurmerk Ecommerce Europe Trustmark voeren naast het Thuiswinkel Waarborg-keurmerk. Daarmee laten de leden zien dat ze aan Europese wet- en regelgeving voldoen. Het doel van het Ecommerce Europe Trustmark is internationale verkoop stimuleren door een betere bescherming van consumenten en retailers.

Vanuit de e-commercemarkt is er een sterke vraag naar duidelijkheid en transparantie bij cross-border verkopen, stelt de brancheorganisatie.

De leden van Thuiswinkel.org mogen het Ecommerce Europe Trustmark vanaf nu gratis in combinatie met het Thuiswinkel Waarborg voeren.

Het Ecommerce Europe Trustmark is ontwikkeld in overleg met (inter)nationale consumentenorganisaties. Samen met deze organisaties en nationale e-commerceverenigingen heeft Ecommerce Europe een heldere set met regels en richtlijnen opgesteld, de Ecommerce Europe Trustmark Code of Conduct.

Online retailers die het Ecommerce Europe Trustmark voeren, verplichten zichzelf hiermee om duidelijk over deze regels te communiceren. Daarnaast heeft Ecommerce Europe, in tegenstelling tot andere internationale keurmerken, een Europees klachtenafhandelingssysteem dat ingezet kan worden wanneer de webwinkel en de consument een geschil hebben waar zij samen niet uitkomen.

Het Ecommerce Europe Trustmark heeft een duidelijk herkenbaar logo. Door erop te klikken, komen consumenten op een certificaat dat verwijst naar de Ecommerce Europe Trustmark Code of Conduct. Deze code bestaat uit een heldere uitleg van de rechten en plichten van de retailer.

De lancering van het Ecommerce Europe Trustmark bevindt zich nu in de eerste fase. Hierin is het Trustmark gekoppeld aan het lidmaatschap bij een nationale e-commercevereniging, zoals Thuiswinkel.org. De verenigingen die geaccrediteerd zijn door Ecommerce Europe hebben samen 10.000 leden die allemaal het Ecommerce Europe Trustmark mogen voeren naast het logo van het keurmerk van de vereniging.

Deel dit bericht

2 Reacties

John

Waardeloze (want nietszeggende) garantie, die certificaten.
Het enige dat het logootje garandeert, is dat de winkel zijn contributie aan Thuiswinkel.org heeft betaald.
Bij de stichting webwinkel keurmerk heb je als consument tenminste nog een garantie dat je van de stichting geld terug kan krijgen in geval van een conflict, a la SGR keurmerk. Bij Thuiswinkel.org niets van dit al.

Piet

Helemaal eens John! Echter vind ik stichting webwinkel ook waardeloos.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond