Deel dit artikel
-

Topman Jumbo: ‘Online heeft zich binnen food nog niet bewezen als een verdienmodel’

Online heeft zich binnen food nog niet bewezen als een verdienmodel en investeringen op dit terrein drukken nog vaak op de winstgevendheid. Dat zegt Jumbo-topman Ton van Veen in een interview met de Levensmiddelenkrant.

Jumbo steekt veel geld in e-commerce. Het aandeel online in de totale landelijke Jumbo-omzet is eind 2018 doorgegroeid naar 4 procent. Dit percentage neemt in 2019 ongetwijfeld verder toe, verwacht Van Veen. ‘Bij een aantal Jumbo-supermarkten is het online aandeel in de winkelomzet nu al 20 procent of meer en niemand weet waar de groei op dit terrein precies ophoudt.’

In mei 2018 werd onder meer een tweede e-fulfilmentcenter geopend in Raalte. Verder is in november een pilot met een nieuwe wijze van thuisbezorging gestart in de regio Den Bosch. Levering aan huis vindt daar rechtstreeks plaats vanuit een zogeheten hub.

Met dit hubsysteem verwacht Jumbo sneller te kunnen groeien en meer klanten in Nederland te kunnen bereiken. De hubs bieden volgens Van Veen een betere toegang tot de grote steden, waar de vraag naar thuisbezorging het sterkst is. Begin dit jaar opent Jumbo ook testhubs in Amsterdam en Middelburg.

Van Veen ziet het meest in de ontwikkeling van lokale omnimodellen. ‘Daarom werken we collectief en individueel goed samen met de Jumbo-ondernemers.’

Deel dit bericht

1 Reactie

Jan

Jumbo slecht bedrijf. Directie slecht. Mislukte F1 aktie. Iedereen spaarde voor mij, maar de race auto was niet meer te krijgen. Geld weggegooid.
Jan

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond