Deel dit artikel
-

Waarde beursgang Zalando: 5 miljard euro

Volgens de Britse krant The Sunday Times heeft de Duitse retailer Zalando drie banken ingehuurd voor zijn beursgang. In een zeer summier bericht worden Goldman Sachs, JP Morgan en Morgan Stanley genoemd. De krant meent dat het om de grootste Europese techbeursgang gaat sinds het jaar 2000.

De beurswaarde van het Duitse bedrijf zou kunnen oplopen tot vijf miljard euro. In de eerste helft van het lopende boekjaar werd 809 miljoen euro omgezet. Vermoedelijk komt de jaaromzet uit op twee miljard.

De beursgang lijkt dus zeer aantrekkelijk te worden voor de belangrijkste aandeelhouders: de Zweedse investeerder Kinnevik, de Russische miljardair Yuri Milner en de Deense modetycoon Anders Holch Povlsen.

Uitgelekte documenten wezen eind vorig jaar al op een beursgang. Daarin was vastgelegd dat het management maximaal 1,4 procent van de aandelen krijgt bij een beursgang.

Zalando weigerde commentaar aan de Britse zondagskrant.

Deel dit bericht

6 Reacties

arjan

Na de beursgang zullen er dingen moeten veranderen want die retouren kosten een vermogen

Niek van Doorn

Zalando is helemaal niets waard – het bedrijf heeft nog nooit winst gemaakt. Zalando wilde, net als Zappos in Amerika, zichzelf aan Amazon verkopen. Maar dat is niet gelukt, want Amazon heeft geen enkele interesse in het Duitse Zalando.

Zalando maakte 900 miljoen omzet? Ze gaven 1 miljard uit aan reclame. Het is een verliesgevend bedrijf wat zich aan Amazon wilde verkopen, maar Amazon heeft geen interessen.

Dus, waarom zou U uw spaargeld in Zalando zetten, als Amazon het al niet wilde hebben?

C. Valli

Er nog meer geld in Zalando pompen, iedereen die daar gaat bestellen weet al vooraf dat die het gaat retourneren. En natuurlijk eerst een dagje of twee dragen.

Internet staat vol met klaagende klanten

Wilco de Groot

Mooi voorbeeld van “de nieuwe wereld”. Veranderende businessmodellen waar nog niet iedereen aan kan wennen.
Big Data is veel, heel veel geld waard.

Leonard Wolters

Wilco +1. Zalando heeft 4 jaar massaal traffic ingekocht, en daarna de concurrentie afgemaakt. Nu zijn zij heer en meester. Dit gaat zich vertalen naar winst komende jaren. Bewezen model, je hebt alleen diepe zakken nodig.

Hans Elshout

Helemaal eens met Niek.

Eén enorme luchtbel die alleen maar stand houdt door de hebzucht van de aandeelhouders en de naïviteit van anderen die daar een graantje van mee denken te gaan pikken.

Maakt geen winst en zal op deze wijze ook nooit winst gaan maken. Als ze, naar ze zelf zeggen, dat met 2% minder retouren wél zouden doen, is door iemand in groep 8 onderuit te halen. Wanneer wordt iedereen eens wakker?????

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond