Deel dit artikel
-

‘Wij moeten toezien hoe Ubers de stad leegroven’

Het bedrijf Take a Taxi wil via een WOB-verzoek achterhalen welke contacten en afspraken er zijn tussen de gemeente Amsterdam en taxidienst Uber. Men vindt het oneerlijk en zelfs verdacht hoe verschillend de gemeente omgaat met taxichauffeurs. ‘Kwaliteitstaxi’s worden constant op straat gecontroleerd, terwijl chauffeurs van taxidienst Uber en snorders lekker hun illegale gang kunnen gaan.’

Take a Taxi is een Toegelaten Taxi Organisatie. Die moet aan speciale veiligheids- en kwaliteitseisen voldoen. Alleen chauffeurs van zo’n TTO mogen passagiers op standplaatsen en van straat meenemen. Chauffeurs van Uber mogen alleen klanten vervoeren op afspraak.

Maar de Uberchauffeurs houden zich niet aan de regels, zegt voorzitter Ruud Lagerwaard van Take a Taxi tegen AT5. ‘Chauffeurs die netjes staan te wachten op een taxistandplaats zien hoe Ubers de stad leegroven om nog wat bij te verdienen bovenop hun karige inkomen”

Ex-Ubers die bij het bedrijf in dienst zijn bevestigen de vermoedens en ‘handhavers van de gemeente vertellen ons zelfs dat ze bijna niet optreden tegen snorders en Ubers.’

Deel dit bericht

3 Reacties

van Deurzen

Ik wacht nu even rustig alle berichten af van de reaguurders alhier die vinden dat Uber top is, een disruptor is zo belangrijk, die bepalen alles. Dat ze zich verder helemaal niks aantrekken van wat voor instellingen, regels en afspraken dat is niet belangrijk, he want goed concept. belangrijk. niet zeuren. moet de oude economie zich maar aanpassen.

Als er iets is waar taxi chauffeurs zich in het algemeen aan moeten passen (met de nodige uitzondering nagelaten), is wel het gedrag en de prijsstelling… Waarom waarom waarom moet het in NL in een dikke Mercedes zijn, of in een Tesla? Je mag mij prima in een Ford Mondeo en zelfs een Opel Astra naar huis rijden. Als dat in prijs scheelt – prima! Maar nee hoor. Een taxi kost een fortuin, en veel chauffeurs vinden zichzelf veeeeeel beangrijker dan de dienst die ze verlenen… Tsja.

Radboud

Je kon het 20 jaar geleden al zien, toe stond er bij het Leidseplein soms een lange rij wachtenden voor een enorme lange rij wachtende taxi’s. Dan zou je zeggen: er is geen capaciteitsprobleem: iedereen kan meteen instappen. Maar nee: tergend langzaam bewoog steeds 1 taxi vooruit, om 1 klant in te laten stappen en dan reed de hele rij taxi’s 1 plaats vooruit, en zo verder. Toen kon je al weten: wat een ongelofelijke ongeorganiseerde waanzin.

Ron

Dan had je maar een vak moeten leren.
???
Vroeger TCA met hun monopoliepositie.
Nu pak ik lekker de fiets.
Of Uber ik van A naar B.

Overigens mocht ik een taxi nemen, dan kies ik zelf uit welke ik pak……de mooiste en dat is vaak niet de voorste ????
Ik ben klant en bepaal zelf op welke manier ik
Van A naar B kom.
Mochten ze oplichten…..nog makkelijker….betaal ik helemaal niet. Laat ik ze naar een plek rijden waar mijn vrienden staan te wachten.
????

Vrije markt…..dat is toch wat we willen?
Geen TCA alleen in Mokum.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond