-

Gratis analyse van onderwerpregels!

Marketeers besteden meestal veel meer aandacht aan de content van e-mailcampagnes dan de onderwerpregel. Niet handig, aldus de Britse e-mailserviceprovider Adestra. Volgens hen is de onderwerpregel een van de belangrijkste dingen waarmee je klantgedrag beïnvloedt. Vaagheid, verwarring en nietszeggendheid in het onderwerp kan briljante content ongezien in de prullenmand doen belanden.

287 triggers
Adestra onderzocht welke Engelse woorden het effectiefst zijn. Twee miljard willekeurige e-mails uit negentigduizend grote campanges resulteerden in 287 populaire aandachtstrekkers. Vervolgens werd per branche gekeken naar de relatie tussen de woorden en e-mails met een uitzonderlijke hoge of lage actie (Open Rate, CTR, CTOR en Unsubscribe).

Gratis!
Het zal geen verrassing zijn dat de belofte van gratis producten en korting goed werkt. Het woord ‘besparen’ doet dat echter veel minder. Bij het onderwerp ‘Sale’ opent +23,2 procent van de lezer de e–mail, maar bij ‘Save’ slechts +3,4 procent. De click-through is respectievelijk +60,7 en -25,2 procent. Ook kreten als ‘gratis bezorging’ en ‘x procent korting’ werken prima.

Informatieoverdosis
De trend van contentmarketing overlaadt lezers met informatie. Een van de opvallende resultaten van het onderzoek was dat als gevolg, nauwelijks iemand warm loopt voor ‘report’ en ‘webinar’. ‘Nieuws’, ‘bulletin’ en ‘video’ werken wel, omdat zij impliceren dat er iets staat te gebeuren en dat het te actueel is om te missen.

Het gehele rapport is na registratie gratis te downloaden .

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond