-

TripAdvisor meest geliefde reismerk op Google

TripAdvisor domineert de organische zoekresultaten in de customer journey van een reiziger, gevolgd door Expedia, Kayak en Hotels.com. Maar er is meer dan genoeg ruimte voor merken om verbeteringen door te voeren in SEO: maar liefst 56 procent van het SEO-marktaandeel is in handen van heel veel kleine spelers, blijkt uit onderzoek van Conductor.  

Conductor bracht de zoekgegevens in kaart van Amerikaanse consumenten. In de vroege fase van de customer journey blijkt TripAdvisor favoriet met een SEO-aandeel van 9 procent, dankzij het vertrouwen dat het merk heeft opgebouwd en het feit dat de recensies goed aansluiten bij vragen die worden gesteld op Google.

In de middenfase (kopen en gebruiken) worden met name nieuwssites en blogs geraadpleegd (14 procent) en in de laatste fase van de customer journey (ask, engage) gaat Cheapflights.com aan kop (14 procent).

Conductor bekeek ook welke merken per reiscategorie het meest worden geraadpleegd. Voor vluchten is dat Cheapflights.com (13 procent), gevolgd door Kayak (11 procent) en Expedia (9 procent).

In de categorie hotels is Hotels.com in de VS de belangrijkste speler (18 procent), op de voet gevolgd door TripAdvisor (17 procent). Booking.com staat op de vierde plek.

 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond