Industry Wire

Geplaatst door Olifant Media

Olifant Media krijgt B Corp certificering

Het Leidse online marketing bureau Olifant Media heeft de B Corp certificering gekregen. Daarmee voldoet dit bedrijf aan hoge normen op het gebied van ethiek, duurzaamheid en transparantie. Slechts drie Nederlandse online marketing bureaus hebben tot nu toe deze certificering weten te behalen. Olifant Media staat daarnaast ook nog eens in de Emerce100 en FONK 150. Een imposante positie voor dit kleine bureau met grote ambities.

Een economie waar iedereen profijt van heeft

B Corp staat voor ‘Benefits Corporation’. B Corp is een beweging die het economische systeem zodanig wil inrichten dat iedereen er profijt van heeft: medewerkers, gemeenschappen, klanten en onze planeet. Wie zich een B Corp bedrijf wil noemen, moet aan hoge sociale en ecologische normen voldoen. Bijvoorbeeld op het gebied van personeelsbeleid, transparantie, verantwoording en de omgang met leveranciers. Nederland telt op dit moment 211 bedrijven met deze certificering. Het 12 mensen tellende Olifant Media, dat online campagnes ontwikkelt voor “merken met een missie” zoals Burnout Poli, GGD-GHOR, Schuldhulpmaatje en LTO Noord, hoort daar nu dus ook bij en bevindt zich daarmee tussen grote namen.

In het rijtje Tony’s, Triodos en Dopper

Eigenaren Jurjen Rijsdijk en Steven de Jong zijn enorm trots op het behalen van de B Corp certificering. ‘“Goed doen” zat al lang in het DNA van ons bedrijf’, vertelt Jurjen Rijsdijk. ‘Zo werken we al jaren voor merken die impact willen maken in onder andere de zorg, het onderwijs en MKB+, doen onze medewerkers vrijwilligerswerk en halen zij geld op voor goede doelen. Hoe meer van deze initiatieven we ontplooiden, hoe meer we ons bezighielden met vraag: wat is goed doen eigenlijk en voor wie doen we dat? Het B Impact Assessment, de aanvraag voor B Corp, hielp daarbij. B Lab wil namelijk zien wat je structureel doet om impact te maken, hoe je ‘goed doen’ borgt in je processen. Dat borgen hebben we nu gedaan. Dat was een flinke klus, want wij zijn een klein bedrijf en moesten veel processen nog ontwikkelen. Maar het resultaat is er wel naar: we horen nu in het rijtje Tony’s, Triodos en Dopper. Daarbij zijn een online marketing bureau met een B Corp certificaat én een plek in de Emerce100. Een bijzondere positie waarmee we echt vooroplopen.’

Merken waar de toekomst ligt

Steven de Jong voegt daaraan toe: ‘De B Corp certificering is een heerlijke onderschrijving van waar we voor staan. Door alles wat we doen langs de B Corp lat te leggen is het niet langer een kwestie van beweren, maar van demonstreren dat we echt impact gedreven werken. “Goed doen” is nu onderdeel van onze hele bedrijfsvoering. Dat zien we ook steeds vaker bij onze klanten. We zien bestuurders die een financieel gezonde organisatie runnen én zich actief bezig houden met hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. De planeet zit als het ware als MT-lid aan tafel. Door te werken voor betekenisvolle merken en zelf betekenisvol te zijn als bedrijf, trekken we als Olifant Media jong talent aan. Samen met deze talenten kunnen we de beste campagnes ontwikkelen en de beste resultaten boeken voor onze klanten, de merken met een missie. Dat voelt goed, want de toekomst ligt juist bij deze merken die zich bekommeren om wat ze achterlaten. Onze B Corp certificering draagt hieraan bij en daar zijn we supertrots op!’

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht